قزوین- معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دولت قبل در قبال پرونده شهید سلیمانی کوتاهی شد، تاکید کرد: دولت قبل باید در شورای امنیت طرح دعوا می کرد.

به گزارش خبرنگار مهر سهراب‌علی شمعخانی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: دادخواست کیفری بر علیه ترامپ و پمپئو صادر شده است.

وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی به این پرونده به شکل کیفری در حال انجام است تصریح کرد: اقرار به ترور توسط ترامپ باعث شده دادگاه نیازی به سند نداشته باشد اما باید مراحل شکلی و قانونی دادرسی طی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: شاکیان اصلی پرونده شهید سلیمانی مردم هستند و معتقدند این حرکت تروریستی باعث آسیب کشور و مردم شده است.

وی از پیگیری تمامی جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران خبر داد و عنوان کرد: آمریکا تمام قواعد بین المللی، کنواسیون ها و مقررات بین المللی و حقوق بشر را نقض کرده است.

شمعخانی با بیان اینکه در دولت قبل در قبال پرونده شهید سلیمانی کوتاهی شد، تاکید کرد: در دولت قبل به دنبال طرح دعوا در شورای امنیت بودیم اما به دلیل هزینه ۷۳ هزار دلاری از طرح دعوا خودداری شد.

وی اضافه کرد: طرح دعوا در شورای امنیت حتی به فرض رد شدن باعث ثبت بین المللی شکایت و امکان پیگیری از روش‌های دیگر را ایجاد می‌کرد اما دولت قبل چنین کاری نکرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: امروز دنیا به جنایت کار بودن آمریکا و حامیان آن پی برده و و دیگر آبرویی برای اینها نمانده است.