آستارا- ناظر گمرکات گیلان از توافق مسؤولان گمرکی ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای افزایش ترددها از مرز آستارا خبر داد.

صادق برزگر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از افتتاح پایانه جدید در مرز آستارا و راه اندازی سایت موقت طبق توافق اولیه روزانه حداکثر ۷۰ الی ۸۰ کامیون ورودی خالی داشتیم.

وی افزود: برای کاهش ترافیک در پایانه قدیمی و با توافق صورت گرفته خروج کامیون‌های یخچالی ما از پایانه جدید نیز انجام گرفت و روزانه ۴۰ الی ۵۰ کامیون یخچالی از این پایانه خارج شدند.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به نشست جدید هیأت گمرکی دو کشور ایران و آذربایجان گفت: در این نشست بر افزایش خروجی کامیون‌ها از پایانه جدید توافق و مقرر شد روزانه تا ۱۰۰ کامیون از طریق این پایانه از مرز خارج شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته تمامی ترددها از طریق مرز قدیم انجام می‌گرفت، افزود: با راه اندازی پایانه جدید و تردد روزانه حدود ۱۵۰ کامیون از این پایانه کاهش ترافیک و افرایش تردد در مرز آستارا را شاهد هستیم که با توافق اخیر نیز این ترددها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

برزگر با اشاره به اینکه تمام تلاش گمرک و پایانه مرزی ایران این است که کامیون‌ها کمترین توقف را در مرز داشته باشند، گفت: با همکاری گمرک جمهوری آذربایجان در بحث افزایش پذیرش کامیون‌ها و تسریع در انجام امور تردد این امر تحقق خواهد یافت.