بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی با ۳۸ کشور دنیا ارتباط تجاری دارد و تراز تجاری ۳۰ میلیون دلاری برای استان به وجود آوردیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حسین‌نژاد چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از اردوی جهادی پزشکی الکفیل که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بسیاری از طرح‌های پیش‌بینی شده در حوزه‌های بهداشت و درمان استان، گفت: اتمام طرح‌های پیش‌بینی شده در بهبود توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان مؤثر است.
وی در ادامه افزود: اقدامات بلند مدت بسیاری برای استان هدف‌گذاری شده که توسعه زیرساخت‌های استان را بیش از پیش بهبود می‌بخشد.

استاندار خراسان شمالی با تشریح روند پیگیری و اجرای طرح‌های عمرانی در استان، تصریح کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های بهداشت و درمان و ارائه خدمات مطلوب به مردم استان همواره مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مقصد سه مقوله نیروی انسانی، تجهیزات و دانش مورد نیاز است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جدا شدن استان از خراسان بزرگ با تکیه بر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌های زیادی در استان ایجاد شد.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: بیشترین پیشرفت استان در سال ۹۱ همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان اتفاق افتاد چرا که در این سفر بابرکت مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و… برای استان تصویب شد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه استان مسیر توسعه را با قوت طی می‌کند، افزود: در این مسیر کمبودهایی نیز وجود دارد اما با اقدامات مؤثر با تلاش مضاعف مدیران، نهادها، گروه‌های جهادی و… رفع خواهد شد.

وی ضمن برخورداری ۹۸ درصد استان از اینترنت پرسرعت، گفت: تا سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۳، تمام استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد که این بستر در رونق کسب و کار و زمینه بازاریابی در سطح ملی و بین‌المللی مؤثر خواهد بود.

وی طرح‌های سدسازی، آب‌رسانی، انتقال پساب به صنایع، احداث و آسفالت راه، اتمام پروژه تصفیه خانه، تجهیز شهرک‌های صنعتی و… در استان را مورد توجه قرار داد.

استاندار خراسان شمالی افزود: حدود ۲۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی بسیار دارای اهمیت است که این امر از هدف‌گذاری‌های کمیته امداد در استان است.

حسین‌نژاد افزود: اخیراً با دستور رئیس جمهور بازار دائمی صنایع دستی برای توانمندسازی و عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار در بجنورد راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه خراسان شمالی از بازارچه‌های مرزی بی‌نصیب است و با جلسات متعدد برای ایجاد گذر مرزی و بازارچه مشترک صنایع دستی در حال پیگیری است، افزود: در زمینه افزایش صادرات اقدامات بسیاری صورت گرفته است و با وجود اینکه از گذر مرز بی‌نصیب هستیم با ۳۸ کشور دنیا ارتباط صادراتی داریم و تراز تجاری ۳۰ میلیون دلاری برای استان به وجود آوردیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده گروه‌های جهادی در خدمت‌رسانی به مردم، کاری معنوی و ارزشمند است، گفت: امروز نیز سه هزار نفر از افراد تحت نهادهای حمایتی تحت پوشش از خدمات گروه جهادی در استان بهره‌مند خواهند شد.

حسین‌نژاد گفت: یکی از بخش‌هایی که مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داده‌اند، بحث نظام ارجاع است که در استان نیز زیرساخت‌های سلامت، بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های درمانی در هر یک از شهرستان‌ها فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: اما هنوز در برخی از شهرستان‌ها مراکز جامع سلامت پاسخگوی نیاز استان و روستاهای دوردست نیست و نیازمند ارتقای این زیرساخت‌ها و تسریع در طرح‌های حوزه درمان هستیم.