جهرم-فرماندار ویژه جهرم خواستار ساماندهی و جمع‌آوری سریع متکدیان مشغول در چهارراه های سطح شهر جهرم شد.

محمدحسن شعبانی صبح پنجشنبه در پنجمین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان جهرم، گفت: نقش زنان و بانوان در جامعه اسلامی ما و اثرات مثبت آن‌ها در تمامی عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: مطابق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تعدادی از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی وظایفی را عهده دار هستند که بایستی با دقت نظر و جدیت دنبال شود.

شعبانی همچنین خواستار رسیدگی و جمع‌آوری سریع به وضعیت متکدیان مشغول در چهارراه‌ها و فلکه‌ها شهر که باعث لطمه به زیبایی شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده است، شد.

رئیس کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان جهرم اعلام کرد: به گفته اورژانس اجتماعی عمده این افراد اتباع خارجی هستند.

فرماندار ویژه جهرم در ادامه به مرگ کودکان زیر ۵ سال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه اول امسال ۸ مورد مرگ کودکان زیر ۵ سال گزارش شده که نسبت به سال گذشته آمار کاهشی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۵ نفر پسر و ۳ نفر دختر و بالاترین آمار ۶ نفر مربوط به اطفال ۱ تا ۱۲ ماهه بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه بیشتری دلایل این فوتی‌ها بیماری‌های سیستم تنفسی، سیستم گوارش و سیستم عصبی مرکزی بوده، تاکید کرد: تجویز خودسرانه داروهای سنتی توسط عطاری‌ها و والدین برای سلامتی اطفال خطرآفرین است و بایستی با آن برخورد کرد.

شعبانی در پایان خواستار دستگاه‌های مربوطه نسبت به آگاه سازی عمومی در خصوص مضرات استفاده خودسرانه داروهای سنتی توسط عطاری‌ها و والدین اقدام و اطلاع رسانی کنند.