سنندج_دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: کارکنان ادارات باید به عنوان یک قشر تأثیرگذار در خصوص اهمیت حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت مملکت در جامعه جهاد تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل ثبت احوال استان کردستان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: هویت تمامی افراد جامعه در اختیار ثبت احوال است و این اداره مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

وی افزود: مردم از نوع برخورد و رفتار حرفه‌ای کارمندان ثبت احوال کردستان راضی هستند و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده کارکنان این نهاد، سلامت نفس دارند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه، مدیری که برای مردم کار کند هم مقبول و هم محبوب آنان خواهد بود، گفت: رضایت مردم از کارمندان یک اداره بزرگترین معروف است.

وی افزود: برخورد نامناسب کارکنان دولت با مردم نیز موجب واگرایی می‌شود و این بزرگترین منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تأکید کرد: نباید کارمندان یک اداره در برخورد با ارباب رجوع به گونه‌ای رفتار کنند که مردم کم کاری آنها را به پای نظام بنویسند.

وی افزود: گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها در حجاب و عفاف خلاصه می‌شود در حالی که گستره وظایف ستاد بسیار گسترده است و بیشتر روی معروفات تأکید دارد.

حسینی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، عنوان کرد: بی‌تفاوتی غرب نسبت به غزه و جنایاتی که در آنجا اتفاق می‌افتد، اهمیت جنگ شناختی را عیان می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تشریح ویژگی‌های جنگ شناختی، اظهار کرد: رسانه مسائل بی‌ارزش را باارزش جلوه می‌دهد و از ارزش‌ها نیز ارزش‌زدایی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: کسی که در انتخابات شرکت نکند و در تشکیل نظام قانونگذاری مملکت سهیم نباشد نمی‌تواند مطالبه‌گر هم باشد چون نسبت به اصل موضوع که همان انتخابات است، بی‌اهمیت بوده است.

حسینی تأکید کرد: کارمندان باید به عنوان یک قشر تأثیرگذار در خصوص اهمیت حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت مملکت در جامعه جهاد تبیین کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان نیز در سخنانی اظهار کرد: کارکنان ثبت احوال کردستان از هر حیث نمونه هستند.

علی جوکار افزود: ثبت احوال با دو مقوله ولادت و فوت سر و کار دارد و کارکنان این اداره باید شوق و ذوق و ناراحتی مراجعه کنندگان را درک کنند.

وی تأکید کرد: معتقد هستیم که اگر گره از کار کسی باز کنیم خدا هم گره از کار ما باز می‌کند.