سنندج_معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای موفق و مؤثر طرح دختران آفتاب ایران در آموزش مهارت‌های زندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوشگوار ظهر پنج شنبه در نشست شورای معاونین اداره آموزش و پرورش، به اجرای طرح «دآا» در کردستان پرداخت و با بیان اینکه این طرح بر اساس اسناد بالادستی اجرا می‌شود، اظهار کرد: هدف از این طرح در دو محور همگانی و قهرمانی برای توسعه ورزش دختران دانش‌آموز است.

خوشگوار با بیان اینکه کارگروه‌های این طرح در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده، افزود: پوشش یک مدرسه شبانه‌روزی در استان در سال گذشته و ۲ مدرسه در سال جاری از برنامه‌های این طرح بود و در سال آینده تمام مدارس شبانه‌روزی استان تحت پوشش طرح دختران آفتاب ایران خواهند بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، احیای بازی‌های بومی محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آموزش مهارت‌های زندگی از محورهای اصلی طرح است.

خوشگوار خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان، اداره‌کل روستایی استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر از همراهان آموزش و پرورش در اجرای این طرح هستند.

برخورداری ۸۰ مدرسه کردستان از فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی

خوشگوار بیان کرد: ۸۰ مدرسه استان از فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی تا پایان سال جاری برخوردار خواهند شد.

وی افزود: ۷۰ درصد اعتبارات این فضاها شامل چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی، تایل کورت و کلاس‌های تربیت بدنی از محل اعتبارات ملی و استانی و ۳۰ درصد دیگر نیز از محل کمک‌خیرین و نهادهای دیگر تأمین شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان با بیان اینکه این فضاها می‌تواند منبع درآمد پایدار برای مدارس باشد، اظهار کرد: آئین نامه مدارس اجازه می‌دهد با مصوبه شورای مدرسه و همچنین هماهنگی با آموزش و پرورش مناطق این مهم اتفاق افتد.