مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تا پایان سالجاری خانه های هلال تخصصی در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی در جلسه شورای مدیران هلال احمر و تجلیل از رؤسای خانه‌های هلال برتر استان، گفت: هلال احمر دارای اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی است و براساس اسناد بالادستی در برنامه توسعه هفتم و قبل از آن نیز رسالت و برنامه‌هایی را برعهده دارد.

وی یادآوری کرد: جایگاه هلال احمر در عرصه بین المللی و داخلی گویای جایگاه ارزشی این مجموعه بوده و ظرفیتی که به واسطه مردمی بودن دارد اثرگذار در این عرصه هاست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تمام کسانی که لباس مقدس و سرخ و سفید هلال احمر را پوشیده اند اهمیت دارد و بر خود می‌بالیم در ارگان ارزشی خدمت می‌کنیم که رسالت و اهداف آن در داخل و خارج از کشور حمایت از انسان هاست و رنگ، پوست، نژاد، زبان و مذهب برای فعالیت بشردوستی فرقی ندارد.

هاشمی ادامه داد: لازمه خدمت صادقانه و اثرگذار تعریف ساختار منسجم، علمی و عملیاتی است و در مجموعه که خدمات می‌دهیم باید دارای ساختاری باشد که ادبیات مشترکی را به وجود آورد.

وی اظهار داشت: با تحقق ادبیات مشترک در کنار هم بدون نقص به جامعه هدف خدمات ارائه دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: باید در ساختار عملیاتی داخل، برنامه عملیاتی شرایط اضطراری را ایجاد کنیم که در ساختار مدیریت بحران درون سازمانی و برون سازمانی تعریف می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: چنانچه در مجموعه درون سازمانی برنامه (EOP) عملیات در شرایط اضطراری نباشد موجب بی برنامه گی در عملیات امدادرسانی خواهد بود.

وی ادامه داد: باید بپذیریم در سازمانی که دارای اهداف و رسالت‌هایی است که باید در این خصوص برنامه داشته باشیم چرا که محور اصلی فعالیت هلال احمر در حوزه نجات و امداد می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سایر واحدها اعم از داوطلبان، جوانان، آموزش باید همانند پازل و تکمیل کننده عملیات امداد باشند.

هاشمی تاکید کرد: چهار رسته اساسنامه داوطلبان برای این مهم است که آحاد جامعه با تخصص‌های مختلف سازماندهی شده، به ادبیات مشترک برسیم و در اهداف اصلی هلال احمر در امدادرسانی کمک کنند.

وی سابقه تشکیل خانه‌های هلال را به سال ۶۹ بعد از زلزله رودبار و منجیل بیان کرد و افزود: از این زمان تیم‌های روستایی به لحاظ شکنندگی روستاها در برابر حوادث و بلایا مطرح شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امروز خانه‌های هلال جزو تأثیرگذارترین مؤلفه آمادگی برای پاسخگویی به حوادث است و توسعه این خانه‌ها به سرعت توسعه یافت.

هاشمی تاکید کرد: برنامه‌های خانه‌های هلال علمی و عملیاتی است که باید سرعت پاسخگویی در آن افزایش یابد چرا که می‌تواند بسیاری از مشکلات را در حوادث و بلایا مرتفع کند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان برای خانه‌های هلال برنامه داریم که باید عملیاتی شود، اظهار داشت: هم اندیشی، اجرای مانور، گردهمایی و افتتاح خانه‌های هلال تخصصی از برنامه‌های هلال احمر تا پایان سال جاری خواهد بود.