مشهد- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: خراسان رضوی نمونه موفق اجرای طرح پایش تندرستی بانوان در کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم کاظمی پور عصر پنج‌شنبه در آئین تجلیل از بانوان قهرمان و مدال آور خراسان رضوی در عرصه بین المللی اظهار کرد: زنان ایرانی بارها ثابت کرده‌اند در کنار نقش پر رنگ شأن در خانواده، می‌توانند در عرصه‌های بین المللی و جهانی نیز افتخار آفرین باشند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: اراده پولادین زنان و دختران ایرانی در تمامی عرصه‌ها از جمله ورزش مثال‌زدنی است و آنان همواره مورد تحسین جهانیان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای توسعه ورزش بانوان تصریح کرد: معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از آغاز دولت سیزدهم در راستای افزایش سهم ورزش در سبک زندگی، برنامه‌های مختلفی چون طرح ملی پایش و ارتقای تندرستی زنان را برگزار کرده که خراسان رضوی نمونه موفق اجرای طرح پایش تندرستی بانوان در کشور بوده است.

کاظمی پور بیان کرد: معاونت ورزش بانوان در ۲ سال اخیر تلاش کرد با شناسایی، حمایت و معرفی بانوان ورزشکار موفق و هویت‌آفرین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی قدم مؤثری در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی بردارد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان محوریت فعالیت‌های حوزه معاونت بانوان وزارت ورزش را بر بخش‌های فرهنگی، همگانی و قهرمانی متمرکز دانست و برای تسریع در روند فعالیت‌ها، هم‌افزایی بین‌بخشی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است؛ در این آئین که با حضور پیشکسوتان، مربیان و نواب رئیس هیأت‌های ورزشی خراسان رضوی برگزار شد، از تعدادی از مدال آوران رقابت‌های اخیر پاراآسیایی چین تقدیر به عمل آمد.