جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن نقض آشکار حاکمیت این کشور است و واشنگتن و لندن مسؤول پیامدهای آن بر امنیت منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس و حمله هوایی و دریایی به یمن را به‌شدت محکوم می‌کنیم. ما این تجاوز را نقض آشکار حاکمیت یمن و تهدید برای امنیت منطقه‌ای می‌دانیم که شاهد نظامی‌گری آمریکا و انگلیس است.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود افزود: هدف آمریکا و انگلیس از نظامی کردن دریای سرخ، حمایت از رژیم نازی صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آن علیه ملت فلسطین و کل منطقه عربی است.

این جنبش تأکید کرد: تجاوز وحشیانه به یمن اقدامی تروریستی است که تحت تأثیر خواست و اراده رژیم اشغالگر صهیونیستی و سران افراطی و نازی آن انجام می‌شود. تجاوز به یمن نتیجه‌ای جز شعله‌ور ساختن و تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه ندارد و واشنگتن و لندن مسؤول عواقب آن هستند.

جنبش حماس در پایان بیانیه خود اعلام کرد: موضع کشور برادر یمن و ملت قهرمان آن را در حمایت از ملت فلسطین در جریان نبرد طوفان الاقصی بسیار ارزشمند می‌دانیم.