اصفهان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری، ۱۰۳ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب در استان اصفهان اجرایی شد که ۱۴ درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۷.۷ کیلومتر خطوط اصلی، ۸۱.۷ کیلومتر خطوط فرعی، ۴.۴ کیلومتر خطوط انتقال و ۹.۸ کیلومتر اصلاح شبکه در ۹ ماهه نخست سال در استان اصفهان اجرایی شده است.

وی نقش اعتبارات ماده ۵۶ بانک‌ها را در اجرای لوله گذاری فاضلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این شرکت در راستای انجام وظایف خود مبنی بر نوسازی شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان، همچنان برای اخذ اعتبارات مورد نیاز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در استان اصفهان را حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۷۵ درصد جمعیت شهری و یک درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند.

اکبریان طول شبکه جمع آوری فاضلاب استان را هشت هزار و ۵۶۸ کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب را ۵۲۷ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در مدار استان ۳۱ تصفیه خانه است که ۲۹ واحد آن در بخش شهری و ۲ واحد در بخش روستایی قرار دارند.