اراک- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سرعت وزش باد در این استان از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار کرد: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا، طی امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) افزایش گرادیان فشاری موجب تشدید سرعت وزش باد در این استان می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده در این روزها سرعت باد لحظه‌ای در برخی مناطق استان مرکزی از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود و حتی در ساعاتی از روز دوشنبه نیز تداوم داشته باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: هر چند طی ساعات عصر و اوایل امشب (شنبه) احتمال برخی بارش‌های خفیف و پراکنده برف در ارتفاعات شهرستان‌های شازند و غرق آباد وجود دارد، اما در سایر مناطق استان مرکزی آسمان بیشتر کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

مرادی افزود: همچنین طی فردا (یکشنبه) با عبور یک موج ضعیف بارشی، احتمال برخی بارش‌های پراکنده برف و باران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق بویژه مناطق کوهستانی جنوب غرب، مرکز و شمال غرب استان مرکزی وجود دارد.

وی گفت: از لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه هفته جاری دمای روزانه روند افزایشی و دمای شبانه تغییرات محسوسی ندارد اما از روز سه‌شنبه دمای شبانه روند کاهشی پیدا می‌کند که موجب کاهش محسوس دما تا صبح چهارشنبه در استان مرکزی می‌شود