کرج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: بیشترین نیاز به مدرسه مربوط به شهرهای کرج و فردیس است که باید نسبت به تامین زمین مورد نیاز اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد افضلی صبح یکشنبه در جلسه رفع مسائل و مشکلات مربوط به نهضت مدرسه سازی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: با توجه به تاکید استاندار البرز، کرج به ۴۵ مدرسه دیگر نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود: در این راستا بیشترین نیاز به مدرسه مربوط به شهرهای کرج و فردیس است که شهرداران مربوطه باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز نسبت به تأمین زمین مورد نیاز و یا رفع موانع و مشکلات تأمین زمین اقدام کنند.

افضلی بیان کرد: شایسته است فرمانداری فردیس نیز در راستای رفع کمبود فضای آموزشی در این شهرستان در نشستی مشترک با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی البرز تمهیدات لازم را پیرامون اراضی موردنیاز در نقاط پرتراکم جمعیت دانش آموزی اتخاذ کند.

وی با اشاره به بهره برداری از مدارس جدید یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم منطقه حصار و همچنین فرارسیدن دهه مبارک فجر، اداره کل نوسازی مدارس استان البرز ترتیبی اتخاذ کند تا مدارس حضرت خدیجه (س) و قلم چی واقع در خط چهار حصار به بهره برداری برسند.

به گفته وی، استهلاک و فرسودگی برخی مدارس استان از جمله دغدغه‌هایی است که باید تمهیدات لازم برای آن اتخاذ شود. در این راستا مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش البرز فهرستی از مدارسی که به مرمت و تعمیر نیاز دارند، در اختیار اداره کل نوسازی مدارس قرار داده و اداره کل نوسازی مدارس نیز برنامه ریزی لازم را جهت مرمت و بازسازی آنها انجام دهد.