زرندیه- رییس اداره دامپزشکی زرندیه گفت: ۹۳۷ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال تا کنون در این شهرستان علیه بیماری های مختلف دامی واکسینه شدند.

علی نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا کنون بالغ بر ۱۰۹ هزار رأس دام سبک و سنگین را به منظور پایش بیماری‌های مختلف نظیر تب مالت، سل گاوی، مشمشه و لمپی اسکین مورد آزمایش و تست قرار داده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرندیه افزود: در این بازه زمانی همچنین ۳ هزار و ۳۴ بازدید از مراکز تولید، بسته بندی، و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته که در این بازدیدها یک هزار ۶۰۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف به دلیل مشکلات میکروبی و بهداشتی شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

نقیبی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۹۳۷ هزار نوبت واکسیناسیون در جمعیت دام‌های سبک و سنگین این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن، ppr، آبله و لمپی اسکین ایمن سازی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال نظارت‌های لازم بر ۲۳ شرکت تولید دارو، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و مکمل طیور توسط پرسنل دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

نقیبی بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین مجوز جوجه ریزی برای ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۴۸۰ قطعه جوجه گوشتی، ۸۳ هزار و ۶۶۷ قطعه جوجه تخمگذار، ۹۳ هزار و ۹۹۶ قطعه جوجه مرغ مادر و ۲۰۲ هزار و ۴۸۰ قطعه پولت تخم گذار در این اداره صادر شده است.

وی گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور همچنین بیش از ۳۰ هزار قطعه طیور بومی این منطقه توسط اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی زرندیه ایمن سازی شده است.