بوشهر- سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیون و ۸۴۲ هزار نفر با ناوگان حمل ونقل عمومی استان جا به ‎جا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس فرامرزی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۲ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جا به جا شده‌اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل پنج درصد بیشتر است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: جا به جایی مسافران طی این مدت در قالب ۳۰۱ هزار و ۹۳ سفر (سرویس) بوده که در مقایسه با همین بازه طی سال قبل ۶۹ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه عمده مقصد سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به فارس، خوزستان و تهران بوده است، اضافه کرد: در سفرهای درون استانی نیز بیشترین مسافر به مقصد جم و کمترین هم مربوط به دیلم است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر اضافه کرد: در سال‎جاری ۷۱ درصد مسافران با اتوبوس، ۲۷.۵ درصد توسط مینی‌بوس و ۱.۵ درصد با سواری کرایه‌ای جابه‌جا شدند.

وی گفت: ۵۱ درصد بلیت‌های اتوبوس برون شهری در استان بوشهر به صورت اینترنتی خریداری شده است.

فرامرزی با اشاره به فعالیت ۴۱ شرکت حمل و نقل مسافربری در استان تصریح کرد: هم اینک ۶ پایانه مسافربری و هزار و ۵۸۴ راننده در حال ارائه خدمات به مسافرین در استان هستند.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت‌های مسافربری یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا نسبت به شکایت آن‌ها در کمیسیون‌های تخلفات رسیدگی شود.