اراک- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی در محل نمایشگاه‌های بین المللی این استان در اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر بعدازظهر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه مد و پوشش ایرانی اسلامی، اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی اسلامی از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ماه جاری با حضور تولیدکنندگان مطرح کشوری و استانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: گسترش و ترویج زیست عفیفانه موجب می‌شود پایه‌های فرهنگ غنی ایرانی مستحکم‌تر شود و صحنه برای حضور پوشاک برگرفته از فرهنگ غرب تنگ‌تر شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فعالیت این نمایشگاه موجب می‌شود طراحان و تولیدکنندگان پوشاک استان این فرصت را پیدا کنند تا با برندهای مهم و مطرح در زمینه تولید پوشاک آشنا و در این راستا ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه متشکل از ۳۰ غرفه است، تصریح کرد: ۶ غرفه به منظور ترویج فرهنگ مدیافت، پویش نه به پلاستیک، ترویج فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای، انجمن طراحان مد و لباس صورت رایگان و ۲۴ غرفه با تخفیف ۶۰ درصدی در اختیار غرفه داران قرار گرفته است.

محمودی فر اضافه کرد: همچنین با حمایت اداره کل محیط زیست استان پویش فرهنگی نه به پلاستیک در این نمایشگاه اجرا می‌شود و باید اذعان داشت که در این نمایشگاه ۲۲ هنرمند در حوزه تولید پوشاک ایرانی اسلامی حضور دارند.