خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در حال حاضر از هیچ یک از سدهای فعال موجود در استان برای آب شرب استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر منابع تأمین آب شرب در لرستان چشمه‌ها، سراب و چاه‌ها هستند و از هیچ‌کدام از سدهای موجود در استان برای تأمین آب شرب استفاده نمی‌شود.

وی در خصوص منابع تأمین آب شرب استان، گفت: باتوجه‌به اینکه در حال حاضر در استان لرستان تعداد ۳۳ شهر و هزار و ۶۰۰ روستا با تعداد ۶۱۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آبفا استان هستند که این تعداد شهر و روستا توسط همکاران به‌صورت شبانه‌روزی رصد و پایش و خدمات متنوعی در بخش شهری و روستایی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، تصریح کرد: در حال حاضر منابع تأمین آب در استان بیش از ۸۰۰ منبع تأمین شامل چاه، چشمه، سراب و قنات داریم که باتوجه‌به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که بر اساس آمار سازمان هواشناسی تا پایان دی‌ماه میزان بارندگی‌ها به نسبت بلندمدت ۸۳ درصد کاهش بارش داشته که همین موضوع ما را مصمم کرده است تا تصمیمات و برنامه‌ریزی مناسب برای شرایط پیش رو اتخاذ کنیم.

اکبریان، افزود: یکی از چالش‌های پیشروی ما در استان این است که در حال حاضر از هیچیک از سدهای فعال موجود در استان برای آب شرب استفاده نمی‌شود و این موضوع باعث شده که ما برای مواجهه با شرایط خشکسالی از سایر ظرفیت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.