وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما در دفاع از منافع ملی و مردم‌مان هیچ محدودیتی قائل نیستیم، البته به تمامیت ارضی همه کشورها به ویژه همسایگان خود احترام می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، «امیر محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ما در دفاع از منافع ملی و مردم مان هیچ محدودیتی قائل نیستیم و حتماً این کار را با اقتدار انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم، اظهار کرد: بنابراین اگر هر نوع اقدامی در رابطه با نقض حقوق مردم ما و اقدامات تروریستی علیه مردم ایران انجام شود، حتماً عکس العمل نشان خواهیم داد و دیدید به شدت این کار را می‌کنیم و هیچ محدودیتی قائل نیستیم. البته ما به حق حاکمیت کشورها، منافع و حقوق و قوانین آنان و تمامیت ارضی همه کشورها به خصوص همسایگان مان احترام می‌گذاریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: البته به هیچ وجه نمی‌پذیریم کسی بخواهد در مرزهای ما شیطنت کند و حتماً برخورد می‌کنیم.

امیر آشتیانی درباره مذاکرات اخیر با وزیر دفاع روسیه، اظهار کرد: ما در تعاملات با روسیه همواره این مذاکرات را داریم. ما با وزیر دفاع روسیه صحبت کردیم و ملاحظاتی که در منطقه داریم مخصوصاً احترام به حق حاکمیت ما باید رعایت شود. این را وزیر دفاع روسیه هم تأیید کرد و قرار شد در سند تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت خارجه دنبال می‌کنند، حتماً لحاظ کنند. مواردی که به امنیت ملی یا حاکمیت و تمامیت ارضی ما بازمی‌گردد، باید روسیه کاملاً رعایت کند. ما ارتباط راهبردی با روسیه داریم و فکر می‌کنم آن‌ها هم کاملاً نسبت به این قضیه مصر هستند و قول دادند که این موضوع را اعمال کنند.

وزیر دفاع درباره توان موشکی ایران، تاکید کرد: ما انواع موشک‌ها در بردهای مختلف زیر ۲ هزار کیلومتر داریم که یکی از آن‌ها خیبرشکن است که هر زمان لازم باشد، از آنها استفاده می‌کنیم. ما یک قدرت موشکی در دنیا هستیم.

وی درباره ساخت نسل جدید موشک‌های هایپرسونیک، بیان کرد: ما انواع موشک‌ها اعم از کروز و بالستیک را در اختیار داریم و تلاش می‌کنیم سطح فناوری‌ها در این حوزه را ارتقا دهیم. حتماً این موشک‌ها در دستورکار ماست و نتایج خوبی هم به دست آوردیم که در آینده اعلام می‌کنیم.

امیر آشتیانی درباره احتمال حمله به مواضع تروریست‌ها در شرق کشور، تاکید کرد: برای ما فرقی نمی‌کند، از هر ناحیه‌ای بخواهند جمهوری اسلامی را تهدید کنند ما عکس‌العمل نشان می‌دهیم و حتماً این عکس‌العمل متناسب، قاطعانه و سخت خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت ساخت بالگرد بومی، اظهار کرد: در ساخت تجهیزات نظامی وزارت دفاع کارهای بزرگی را انجام داده و در دست انجام دارد. با توجه به نیازهایی که نیروهای مسلح دارند تاکید داریم چه از طریق بومی‌سازی و چه ساخت تجهیزات جدید، این نیاز را تأمین کنیم. درباره بالگرد هم در حال انجام این کار هستیم و هر زمان نتایج تازه‌ای به دست آوریم، اعلام می‌کنیم.