بابلسر- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه حفظ محیط زیست نیازمند کار جهادی است، از راه اندازی اولین خانه محیط زیست ایثارگری کشور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاء الله کاویان پیش ازظهر چهارشنبه در حاشیه همایش گفت: مازندران با داشتن دو پارک ملی، چهار پناهگاه حیات وحش و سه اثر طبیعی و ملی و ۱۱ منطقه حفاظت شده دارای تنوع زیستی و جانوری است.

وی با اظهار اینکه ۴۸۰ نیرو امر حفاظت از محیط زیست را عهده دار هستند، گفت: ۹ منطقه شکارممنوع و سه رودخانه حفاظت شده در استان وجود دارد و جزو سه استان برتر در حوزه منابع محیط زیستی هستیم.

وی ادامه داد: مازندران استانی است که خدمات ملی ارائه می‌دهد و مازندران افزود: در حوزه پسماند در تعطیلات پایان هفته و نوروز، میزان پسماند تولیدی در استان دو تا سه برابر افزایش می‌یابد.

کاویان یکی از پیام‌های همایش را جریان سازی و دغدغه سازی برای جبران آلایندگی‌های محیط زیستی برشمرد و با عنوان اینکه اولین خانه محیط زیست ایثارگران و کشور در محیط زیست و بنیاد شهید را داشتیم، گفت: ۱۰۸ خانه محیط زیست در کشور و استان راه اندازی شده است.

وی گفت: خانه‌های محیط زیست بستری برای حضور مردم است تا با گفتمان سازی و تبادل نظر مسائل محیط زیست زیست شهر و روستاها، راه حل های مناسبی مبتنی بر دانش بومی ارائه دهند.

کاویان تصریح کرد: در راستای سلسله تلاش‌های محیط زیست برای مردمی کردن فعالیت حفظ محیط زیست در قالب ترویج و مشارکت‌های مردمی، دنبال آن هستیم از طریق تشکل‌های مختلف به حفاظت محیط زیست ورود پیدا کنیم.

وی گفت: یکی از تشکل‌های خوب، جامعه ایثارگری است و در استان مازندران بنا داریم تا از کمک آنها برای تصمیم سازی ها و اجرای برنامه‌ها بهره بریم.