یاسوج- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی در محله های ما چراغ های برق روشن باشد و روشنایی مطلوب باشد، دزدی و جرم تا ۵۰ درصد کمتر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی حسنی ظهر چهارشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم در استان افزود: برنامه پیشگیری از وقوع جرم یک برنامه فراقوه‌ای است یعنی ۲۳ دستگاه و نهاد بودجه پیشگیرانه می‌گیرند و کاری نمی‌کنند.

وی بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه مبلغی که این سازمان‌ها و نهادها دریافت کردند را به ما اعلام می‌کند تا مشخص شود کجاها هزینه شده است.

حسنی با بیان اینکه وقتی ما بهداشت غذایی داشته باشیم جرمی صورت نخواهد گرفت، گفت: وقتی خانه‌ها پارکینگ داشته باشند و ماشین خود را در پارکینگ بگذارند سرقت‌های ضبط و باند کمتر می‌شود و جرم کمتر اتفاق می‌افتد و این پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: برخی پارکینگ‌ها را تبدیل به سوئیت کرده و رهن و اجاره می‌دهند و قطعاً ماشینی که در خیابان پارک باشد، مورد دستبرد قرار خواهد گرفت.

حسنی تصریح کرد: پایش تصویری شهر سی سخت مدت زیادی است که بلاتکلیف مانده در حالی که دوربین خریداری شده و پایه‌ها نصب شده و یا آماده نصب هستند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات پر شور در استان افزود: لابی صهیونیست می‌خواهند انتخابات را حاشیه دار کنند و نگذارند انتخابات پرشور برگزار شود، اینجاست که باید همه هوشیار باشیم، مدیران پای کار باشند و به مردم خدمت کنند تا نارضایتی کم شده و امید به انقلاب بیشتر شود.

حسنی تصریح کرد: انتخابات چهار مرحله دارد که شامل مرحله پیش از ثبت نام، زمان ثبت نام، تأیید و رد صلاحیت و اعلان صلاحیت‌ها و شروع رأی‌گیری است که ما لکنون در مرحله سوم هستیم و مدیران باید کاملاً هوشیار باشند، آگاه باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همچنین با اشاره به لزوم جمع آوری سگ‌های ولگرد در استان گفت: موضوع سگ‌های ولگرد به شدت به سلامت مردم ضربه می‌زند، تمام فاضلاب‌ها، محیط‌های ما آلوده است، به واسطه سگ کیستی به اسم هیداتید به بدن انسان ورود می‌کند و رشد می‌کند که بسیار خطرناک است، مردم نباید به راحتی از کنار این مساله بگذرند و باید با نهادهای مربوطه برای جمع آوری این سگ‌ها همکاری کنند تا سلامتشان به خطر نیافتد.