شهرکرد- مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۱ هزار نفر مستمری‌بگیر در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و همچنین ۱۲ هزار و ۹۴۰ کارگاه فعال به این سازمان حق بیمه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مختاری پیش از ظهر امروز در بازدید استاندار از اداره‌کل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ضریب پوشش بیمه‌ای یکی از مؤلفه‌های رفاه اجتماعی و تحقق عدالت محسوب می‌شود، اظهار کرد: این سازمان قبل از انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت خود را ادامه داده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این سازمان هستند، گفت: ۵۱۵ هزار نفر در حال حاضر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این استان هستند.

وی افزود: ۵۱ هزار نفر مستمری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و همچنین ۱۲ هزار و ۹۴۰ کارگاه فعال به این سازمان حق بیمه پرداخت می‌کنند، تعداد بیمه‌شدگان اجباری تحت حمایت دولت در قالب یارانه در این استان نیز ۳ هزار و ۲۰۰ کارگاه است.

مختاری بیان کرد: در بیمه‌شدگان خاص در ۹ ماهه ابتدایی سال ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت داشته‌ایم، در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری در قالب یارانه از دولت دریافت وجه داشتیم.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص بخشودگی جرایم بیمه‌ای، عنوان کرد: اگر حق بیمه از سوی کارفرما در موعد مقرر پرداخت نشود، یک جریمه باید دریافت شود و به حساب دولت واریز می‌شود، بخشی از کارفرمایان مشمول بخشودگی جرایم شدند، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان بخشودگی جرایم در این حوزه را داشتیم.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر بیمه شده جدید در چهارمحال و بختیاری با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد منعقد کردند، بحث پالایش بیمه‌های حمایتی دولت در دستور کار داریم.