بیرجند_ معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام  باقر(ع) در جوار حرم امام جواد(ع) ۲۰۰ میلیارد تومان است که دو برابر آن تامین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده عصر شنبه در نشست مدیران و رابطین عتبات عالیات ادارات بیان داشت: شش استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، قم، اصفهان و شیراز ساخت صحن امام باقر (ع) در جوار حرم امام جواد (ع) را بر عهده گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از از این استان ها سهمیه ای در این خصوص با هدف استفاده از ظرفیت ها و نذورات مردمی مشخص شده است، افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی در این زمینه است که تاکنون دو برابر آن تامین شده است.

به گفته وی بر اساس مصوبه شورای اداری برای اینکه کارکنان دستگاه های اجرایی، بانک ها، بیمه ها، شهرداری ها و شرکت ها و واحدهای تولیدی بخش خصوصی هم در این زمینه مشارکت داشته باشند، باید با برنامه ریزی که می شود زمینه کمک های آنها برای ساخت صحن امام باقر (ع) در مدت دو سال فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از افراد از خراسان جنوبی برای انجام کارهای مربوط با ساخت این صحن در کاظمین حضور دارند، تصریح کرد: چهارم بهمن ماه ۹۰ نفر دیگر به کاظمین اعزام می شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ماهانه مبلغ ۳۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان کارکنان استانداری خراسان جنوبی در این خصوص کمک می کنند.

رتبه اول استان در  تامین سهم خراسان جنوبی در ساخت صحن امام باقر(ع)

رئیس ستاد عتبات خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: خراسان جنوبی با ۱۷۰ درصد تامین سهم استان برای ساخت صحن امام باقر(ع) رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

موسی جوینده افزود: همچنین خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در جمع آوری نذورت و رتبه اول کشور را در اجرای پروژه های مربوط به عتبات عالیات را کسب کرده است.

به گفته وی در همایش دستان ارادت هم که چندی پیش در بیرجند برگزار شد،۳۵ میلیارد تومان به عتبات کمک شد و ۹۸ درصد این کمک ها توسط افرادی می شود که وضعیت مالی مناسبی ندارند.

 وی با بیان این که زمینه لازم برای جهش در ساخت پروژه صحن امام باقر(ع) فراهم شده است ، خاطر نشان کرد: اوقاف و امور خیریه استان ۲۷۵ میلیون تومان، کارکنان سپاه استان ۱۳۰ میلیون تومان و انتظامی استان هم ۲۵ میلیون تومان برای ساخت صحن امام باقر(ع) تا کنون کمک کرده اند.

شایان ذکر است که در این جلسه احکام رابطین عتبات عالیات ادارات به آنها داده شد.