ساوه- فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: ۸ متهم در این زمینه شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هادی رفیعی کیا اظهار کرد: در راستای اجرای دومین طرح تشدید مبارزه با زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی، مأموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه یک فقره پرونده با موضوع زمین خواری را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، افرادی به صورت غیر قانونی نسبت به تصرف اراضی منابع طبیعی با شیوه و شگرد کشت و زرع و فروش غیرقانونی و بدون مجوز قانونی به افراد غیر، واقع در اطراف ساوه اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان داشت: کارشناس پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه با هماهنگی قضائی با بررسی انجام شده در محل مشاهده کردند حدود ۴۶۰ هکتار اراضی دولتی متعلق به منابع طبیعی، به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به شناسایی و معرفی تعداد ۸ نفر متهم به مراجع قضائی در این پرونده، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.