رودسر- رییس کتابخانه های عمومی رودسر با اشاره به قدمت ۲۰ ساله ساختمان کتابخانه های این شهرستان گفت: بهسازی و توسعه کتابخانه های عمومی رودسر نیازمند اعتبار است.

زهرا اخوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه از بین خواهد رفت.

اخوان با تاکید بر اینکه بهسازی و توسعه کتابخانه های این شهرستان از خواسته‌های جامعه فرهنگی منطقه است، افزود: تخصیص اعتبار مناسب برای تحقق این امر برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه اکثر ساختمان کتابخانه های عمومی این شهرستان بیش از ۲۰ سال قدمت داشته و نیازمند به بازسازی و تعمیر است، ادامه داد: واریز نیم درصدی شهرداری‌ها کمک بسیاری به رفع مشکلات فیزیکی کتابخانه ها دارد.

اخوان ادامه داد: با وجود اینکه در سال جاری یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از سوی فرمانداری برای تعمیر و تجهیزات کتابخانه ها مصوب شد اما کتابخانه ها به مبالغ بیشتری نیازمند است.

وی با بیان اینکه برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی و تجهیز کتابخانه ها نیازمند نوسازی و بروز رسانی است، ادامه داد: رفع این مشکلات همت مسؤولان و خیرین را می‌طلبد.

رئیس امور کتابخانه های عمومی رودسر با اشاره به عدم دسترسی روستاییان به مراکز کتابخانه گفت: راه اندازی کتابخانه سیار و یا پیشخوان‌های کتاب با همکاری دهیاران این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر شش کتابخانه عمومی فعال دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۰۷۵۱ جلد کتاب با موضوعات مختلف در این کتابخانه ها موجود است.

اخوان بابیان اینکه این شهرستان دارای ۱۱ کتابدار و ۵ هزار و ۹۸۷ نفر عضو فعال است، گفت: زیر بنای کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر در حال حاضر ۱۵۹۷ متر مربع است.

رئیس امور کتابخانه های عمومی رودسر تصریح کرد: سال گذشته و از محل کمک‌های نیم درصدی شهرداری‌ها ۸۰۰ میلیون تومان به حساب انجمن کتابخانه های شهرستان واریز شد.

اخوان گفت: ۴۷ هزار و ۷۲۶ جلد کتاب در سال جاری به صورت امانی در اختیار علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان قرار گرفت که این امر نشان می‌دهد شاخص بهره گیری از منابع کتاب در این شهرستان از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.