شهرکرد- رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد سهمیه تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان جذب شده است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا منوچهری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال از محل تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از این میزان ۵۶ میلیارد تومان تا اواخر آذرماه به استان تخصیص یافت و تاکنون ۴۸ میلیارد آن جذب شده و حدود ۵ میلیارد هم پرونده آماده پرداخت در بانک کشاورزی موجود است که به محض باز شدن سامانه سمات جذب می‌شود.

وی گفت: ۹۴ میلیارد تومان پرونده در بانک کشاورزی استان در دست بررسی قرار دارد و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون هم در چند روز گذشته به استان اختصاص داده شد که با باز شدن سامانه سمات بانک کشاورزی قابل جذب است.

منوچهری‌مقدم گفت: هم اکنون ۵۰ درصد سهمیه تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان جذب شده است.

وی افزود: بروجن با جذب ۱۵ میلیارد تومان، خانمیرزا با جذب ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فلارد با ۶ میلیارد تومان بیشترین جذب این تسهیلات را در چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بیشترین جذب استان در حوزه مکانیزاسیون زراعت است که برای خرید انواع دستگاه‌های کارنده، کشت مستقیم، کشت عمیق‌کاران و سم‌پاش‌ها و نیز انواع ادوات خاک‌ورزی و دستگاه‌های برداشت استفاده شده است.

وی گفت: در قسمت مکانیزاسیون باغی پنج دستگاه تراکتور باغی، انواع سم‌پاش‌ها، تیلرها و سایر ادوات را به متقاضیان واگذار کرده‌ایم.

منوچهری‌مقدم خاطرنشان کرد: در قسمت دام و طیور هم تعداد محدودی پرونده پرداخت شده است که امید است با جذب صددرصدی بتوانیم سهمیه‌ای اضافه بر سهمیه سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت کنیم.