کرج- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از افزایش ۶۳ درصدی تسهیلات اعطایی به واحدهای اقتصادی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد انصاری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری، از مجموع ۲۰۶ مصوبه پرداخت تسهیلات رونق تولید، ۷۷ فقره به ارزش یک هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان عملیاتی شده و ۶۴ پرونده مراحل تکمیلی خود را طی می‌کنند.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بانک‌های عامل استان در همین مدت، ۳ هزار و ۹۴۸ فقره تسهیلات مستقیم از محل منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای صنفی و صنعتی استان که متقاضی تأمین نقدینگی بوده‌اند پرداخت شده که ارزش آنها بالغ بر ۳۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز مطرح کرد: در مجموع میزان تسهیلات بانکی ارائه شده به فعالان اقتصادی البرز، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

انصاری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان امسال تسهیلات پرداختی مستقیم بانک‌ها را با هدف ساماندهی و جهت بخشی مناسب به سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هدایت کنیم و سهم تسهیلات رونق تولید را بهبود ببخشیم.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت از دیگر اولویت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز است تا از این طریق بتوانیم شرایط را برای تکمیل طرح‌های جدید صنعتی به ویژه مواردی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند فراهم کنیم.