شیراز - جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هدف اصلی بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و پایداری ایرانیان و ترسیم وجوه مختلف آن به همگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نبی سهرابی در آئین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که پیش از ظهر سه‌شنبه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به میزبانی شیراز در سالن همایش‌های این شهر آغاز شد؛ ابتدا با اشاره به اینکه شعر دفاع مقدس و مقاومت بخشی از تاریخ و هویت ایرانیان است گفت: شاعرانی چون فردوسی با زبان شعر اتحاد و انسجام کشور را رقم زدند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نقش اشعار و سروده‌های حماسی در پیروزی‌های رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: رزمندگان ما با شنیدن هنر شاعران و مداحان، جانی تازه می‌گرفتند.

وی با بیان وجوه اثرگذاری شعر بر جامعه به خصوص بر جوانان و نوجوانان گفت: باید علاوه بر چاپ آثار منتخب کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، اشعار منتخب چه در حوزه‌های دینی از جمله واقعه کربلا و چه انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت به صورت‌های مختلف از جمله پادکست، صوتی و چند رسانه‌ای برای استفاده نسل جدید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و انتقال مفاهیم ارزشی عرضه شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: اشعار دفاع مقدس تلفیقی از حماسه، آئین دینی و مذهبی است و استقبال جوانان از کنگره نشان داد کسانی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس زیست نکرده‌اند را نیز می‌توان به مدد ادبیات با فرهنگ انقلاب پیوند داد و جا دارد شاعران علاوه بر مباحث دفاع مقدس به مسائلی چون امنیت، مسائل منطقه و ترسیم چهره صهیونیسم نیز بپردازند.