اردستان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان گفت‌: رسانه‌ها باید دغدغه نظام و مردم را داشته باشند همچنین زمینه شور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی طبا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تولید محتوا متناسب با ایام انتخابات در شهرستان اردستان در فضای مجازی انجام می‌شود همچنین یک برنامه ویژه انتخاباتی با پویش مردمی تولید شده است.

وی افزود: ضرورت دارد که قوانین و مقررات مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی مطالعه شود همچنین به آن توجه شود، مطابق با قانون تولید و انتشار هرگونه اخبار جعلی توسط هر کدام از نامزدهای انتخاباتی در هر فضای مجازی ممنوع است.

فرماندار اردستان در خصوص زمان تبلیغات برای انتخابات، خاطرنشان کرد: بنا بر قانون انتخابات، انجام هرگونه فعالیت تبلیغات از زمان ثبت نام داوطلبان و نامزدهای انتخابات تا هنگام شروع تبلیغات رسمی، تبلیغات زودهنگام ممنوع است.

احمدی طبا تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی، برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، دستورالعمل وجود دارد و باید حتماً تبلیغات برای انتخابات از طریق پیام‌رسان‌های داخلی استفاده شود چرا که استفاده از پیام‌رسان های خارجی نظیر تلگرام و اینستاگرام ممنوع است.

سید عباس بارودکو، دادستان شهرستان اردستان نیز در این جلسه گفت: در ارتباط با موضوع انتخابات سال جاری، چهار موضوع امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد بنابراین رعایت این موضوع در شهرستان اردستان نیز به صورت جدی وجود دارد.

وی افزود: رسانه‌ها باید دغدغه نظام و مردم را داشته و فعالیت‌های خود با رویکرد امیدآفرینی، اصلاح و توسعه باشند همچنین زمینه شور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان بیان کرد: چهار مؤلفه امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات بارها در بیانات رهبر انقلاب مورد تاکید بوده که در شهرستان اردستان نیز این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.