اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد و کولاک برف در اواخر امروز در سطح اردبیل ماندگار است.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیرو هشدار نارنجی شماره ۷۲ هواشناسی استان اردبیل، تا اواخر وقت امروز چهارشنبه جو استان ناپایدار بوده و آسمانی ابری و مه آلود همراه با بارش برف، وزش باد و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امشب به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود، گفت: هرچند از ظهر پنج شنبه تا ظهر جمعه جوی پایدار در سطح استان انتظار می‌رود اما همچنان در ساعات شبانه و اوایل صبح‌ها افت محسوس دما و وقوع یخبندان در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: مجدداً از اواخر وقت روز جمعه با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه به تدریج بر میزان ابرها افزوده شده و بارش پراکنده باران و برف در مناطقی از استان تا صبح یکشنبه انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه سامانه بارشی چند روز اخیر در سطح استان ذخایر برفی و آبی خوبی را برای استان فراهم آورده است، گفت: اجتناب و احتیاط هنگام تردد در جاده‌ها و گردنه‌ها و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت احتمالی یخبندان در مناطق سردسیر و انجام تمهیدات لازم به منظور برف‌روبی و محلول‌پاشی در مناطق شهری و برون‌شهری ضروری است.

وی ادامه داد: به همشهریان توصیه می‌کنیم تا با پرهیز از فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی در فضای باز، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به دلیل بارش سنگین برف، کولاک برف و سرمازدگی شدید و کنترل دمای سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی را به کار ببندند.