خمین- معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: جشنواره غذای سالم و نشست های آموزشی همزمان با پویش سلامت ملی در خمین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید امینی ظهر شنبه در نشست خبری پویش ملی سلامت اظهار کرد: در طرح غربالگری فشار خون و دیابت برای جمعیت بالای ۱۸ سال که همزمان با سراسر کشور در خمین نیز اجرایی شد، جمعیتی بالغی بر ۲ هزار و ۸۱۹ نفر مشکوک به فشار خون و ۹۵۵ نفر مشکوک به بیماری دیابت در این شهرستان شناسایی شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: در همین راستا در طرح غربالگری شهر خمین ۷۸۹ نفر به صورت قطعی مبتلا به فشارخون و ۴۰۴ بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شد.

امینی با بیان اینکه خمین در طرح پویش سلامت رتبه سوم کشور را کسب کرد، افزود: در طرح غربالگری میانگین مبتلایان به فشارخون و دیابت در خمین ۵۱.۶ سال اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: همچنین پویش ملی سلامت با هدف کاهش مصرف نمک و لبنیات از اول تا ۱۵ بهمن ماه امسال در شهرستان خمین در حال برگزاری است.

امینی گفت: همزمان با اجرا طرح پویش سلامت، جشنواره غذای سالم، مسابقات فرهنگی و هنری، نشست‌های آموزشی و همچنین ایستگاه‌های اطلاع رسانی در شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مراکز جامع سلامت در شهر خمین و روستاهای این شهر در تمام روزهای سال در خدمت شهروندان برای ارائه خدمات غربالگری هستند.