زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری جشن ازدواج برای ۲۵۰ زوج دانشجو در زنجان با مساعدت و مشارکت موقوفات توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه امر ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی هر انسان است، گفت: شروع زندگی همراه با آگاهی از اولویت‌ها و آشنایی با روش مؤثر در پیش گرفتن یک زندگی موفق و سالم همراه با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، قطعاً می‌تواند به تشکیل یک ازدواج و زندگی موفق بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که وقفی را در جامعه ما به یادگار گذاشته‌اند همیشه به فکر نیازهای پرتکرار جامعه خود بوده و هستند، افزود: این افراد آرزو داشتند با وقف اموال و امکانات خود بتوانند بخشی از این نیازهای اجتماعی و فرهنگی همیشگی جامعه را رفع کرده و کمک‌حال تک‌تک اعضای جامعه در پیشرفت و موفقیت‌شان باشند.

مدیرکل اوقاف و امورو امور خیریه استان زنجان با یادآوری اینکه در راستای اجرای نیات نیک واقفان، اساسی‌ترین وظایف اوقاف این است که از محل نیت خیر و احسان موقوفات مثل موقوفه قیدار نبی (ع) و سایر موقوفات مبلغی را به این امر خیر و پربرکت اختصاص دهد، اضافه کرد: این کار علاوه بر اینکه نیات ارزشمند واقفان را جامه عمل می‌پوشاند، کمکی نیز به تشکیل زندگی چند زوج جوان و تحصیل‌کرده از قشر دانشجویان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اوقاف همواره در کمک به برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی پیش‌قدم بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی برای زوج‌های دانشجو توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده و ۲۷ بهمن نیز جشن ازدواج ۲۵۰ زوج دانشجو را برگزار و در نهایت با دو قطار اختصاصی ۲۲۰ زوج دانشجو را به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.