به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا امامقلی اظهار کرد: رویداد ملی بازی نامهنویسی بازیستا در قالب آموزش «بازی نامهنویسی» به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در این استان برگزار شد.
وی افزود: این رویداد ملی با ابتکار حوزه هنری استان قزوین با هدف آشنایی نوجوانان با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکانهای تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران و… برگزار شد.
امامقلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف بازیستا، ایجاد حس کنشگری نسبت به اهداف اصلی این رویداد و همچنین آشنایی نوجوانان با بازیسازی و ایجاد علاقهمندی قشر جوان برای فعالیت در این عرصه بود.
رییس حوزه هنری استان قزوین با اشاره به اینکه رویداد حضوری بازیستا در قزوین و عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی برگزار شد، افزود: این بخش از رویداد حضوری در محورهای ایران من، قهرمان من، آیین من، پیشرفت برگزار شد.
وی در ادامه گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۳۴ میلیون نفر در ایران سرگرم بازیهای رایانهای بوده و به اصلاح گیمر هستند؛ بازیها را به جرئت میتوان اثرگذارترین حوزه در صنایع فرهنگی و خلاق دانست که روزبهروز در حال فراگیری در نسل امروز است.
رییس حوزه هنری استان قزوین افزود: برآوردها حاکی از آن دارد که متاسفانه حوزه بازی یکی از نقاط مغفول در حکمرانی و سیاست فرهنگی بوده و لازم است در این زمینه توجه بیشتری به آن شود.
امامقلی در پایان خاطر نشان کرد: رویداد ملی بازی نامهنویسی بازیستا گامی بزرگ در شناسایی استعدادهای روایتگر و ایجاد زمینه کنشگری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.