قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید در هر یک از استان ها آزمایشگاه مرکزی وجود داشته باشد، گفت: مسؤولان واحدها باید درآمدهای غیرشهریه ای از طریق آزمایشگاه ها را توسعه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کاوه پیشقدم رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام روح الله صیادیان خواه رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان های فارس، بوشهر و واحد کازرون در واحد یاسوج برگزار شد.

دکتر سروری مجد در این جلسه با اشاره به توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خواستار برنامه ریزی دقیق و مدون در جهت کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای شد و گفت: باید از ظرفیت بالای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه همکاری‌های مشترک با شرکت نفت و گاز استان بهره برد.

وی به پردیس دانشگاهی سرآب تاوه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اشاره و تصریح کرد: در خصوص این مجموعه بزرگ باید یک کار گروه مشترک شامل دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مرکزی تشکیل و راه‌های توسعه و برون رفت از وضع موجود این سرمایه عظیم بررسی و بهترین تصمیم اتخاذ شود.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید در هر یک از استان ها آزمایشگاه مرکزی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان پژوهشی استان ها باید درآمدهای غیرشهریه ای از طریق آزمایشگاه ها را توسعه دهند و تمام تمهیدات لازم برای استانداردسازی، اخذ مجوزهای لازم از سازمان استاندارد، انعقاد قراردادهای همکاری‌های مشترک با مراکز علمی و پژوهشی، مشارکت با استان‌های دیگر و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای اندیشیده شود.

وی افزود: همچنین باید از ظرفیت بالای اساتید دانشگاه‌ها در آزمایشگاه ها و همکاری های دو جانبه با پالایشگاه های نفت،گاز و پتروشیمی استفاده شود.

دکتر سروری مجد و هیأت همراه در ابتدای ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه با قرائت فاتحه با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.