خرم‌آباد - کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه با محوریت بسیج دانشجویی در لرستان برگزار می‌شود.

سرهنگ محسن کریمی رئیس بسیج دانشجویی لرستان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در لرستان، اظهار داشت: بعد از شیوع بیماری کرونا، چند سالی بوده که روی این موضوع ما کار می‌کنیم.

ارسال ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس

وی با اشاره به پیگیری و بررسی این موضوع در معاونت علمی بسیج دانشجویی، عنوان کرد: در این راستا با محوریت علمی دانشگاه لرستان و همچنین همکاری پدافند غیرعامل استانداری لرستان این کنفرانس در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه در استان برگزار می‌شود.

رئیس بسیج دانشجویی لرستان، بیان داشت: این کنفرانس با دعوت از مسئولان کشوری، اساتید و نخبگان این حوزه برگزار خواهد شد.

سرهنگ کریمی با تأکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که لرستان پایلوت رسیدگی علمی به این موضوع باشد، افزود: فراخوان این کنفرانس صادر شده و تا کنون ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه علمی این کنفرانس ارسال شده و اساتید بسیار مجربی از استان و سایر دانشگاه‌های معتبر کشور برای داوری این مقالات در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: به مقالات برتر این کنفرانس نیز هدایایی اهدا خواهد شد.

رئیس بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی، گروه ۲۴ بعثت، معاونت دفاع زیستی، بسیج دانشجویی و… در برگزاری این کنفرانس علمی، از راه‌اندازی غرفه‌های ارائه محتواهای مرتبط با بیوتروریسم و تهدیدهای زیستی در حاشیه این کنفرانس خبر داد و بیان داشت: بعد از پایان این کنفرانس در نظر داریم که مرکز تحقیقات دائمی مرتبط با این حوزه را در لرستان ایجاد کنیم و لرستان در بحث دفاع زیستی و مقابله با تهدیدهای بیوتروریسم پایلوت باشد.

ارائه راهکارهای علمی وظیفه ذاتی بسیج دانشجویی است

پدرام دبیر اجرایی کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم نیز در این نشست، اظهار داشت: از سال‌های قبل به دنبال این بودیم که بتوانیم زیست‌بوم فعالی در حوزه علمی داشته باشیم و بتوانیم مسائل اصلی کشور را احصا و وظیفه ذاتی بسیج دانشجویی برای ارائه راهکار علمی در این حوزه را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه با تقدیر از فرمانده بسیج دانشجویی لرستان به‌عنوان راهبر فکری و راهبردی فضای علمی در بسیج دانشجویی برای اینکه لرستان بتواند به قطب علمی در کشور تبدیل شود، عنوان کرد: بسیج دانشجویی باید پرچم‌دار فضای علمی باشد، فضایی که بتواند در میدان‌های مختلف چاره‌اندیشی کند.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم با تأکید بر فضاهای ترویجی گفتمان‌های علمی در راستای امید آفرینی در جامعه، عنوان کرد: تمام فعالیت‌های لازم برای به‌کارگیری توان دانشجویان در این فضا صورت خواهد گرفت.

پدرام، افزود: این کنفرانس ملی نیز در راستای رشد بسیج دانشجویی و انجام کارهای فرااستانی است.

وی از همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و استان، استانداری لرستان، دانشگاه لرستان و… در راستای برگزاری این کنفرانس ملی خبر داد.