تبریز-مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مینویی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر جمعه تمامی نواحی استان به ویژه نیمه جنوبی را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه موجب بارش برف و مه و وزش باد گاهی به نسبت شدید می‌شود، اظهار کرد: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، سقط بهمن و کولاک برف دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه‌ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

مینویی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در سفرهای ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر شد.

وی بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای نمک پاشی و برف روبی به ویژه در معابر کوهستانی تاکید کرد.