رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل بی توجهی به هشدارها و پیشنهادات سازمان بازرسی کل کشور است.

حجت الاسلام محمد نیازی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به توجه اغلب دستگاهها به گزارشات سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال گذشته 2 هزار گزارش از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده که 85 درصد آنها عملی و اجرایی شده است اما باید گفت برخی دستگاهها ، توجه لازم را به پیشنهادات و هشدارهای سازمان نمی کنند.

وی عدم آشنایی با قوانین و مقررات را یکی از عوامل بی توجهی دستگاهها به هشدارهای سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود : توصیه می کنیم دستگاهها در ارتباط با مسائل مختلف، مشاور حقوقی لازم را داشته باشند و به اجرای قوانین و مقررات توجه بیشتر کرده و به وظایف محوله نیز عمل کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد به این دلیل است که به پیشنهادات و هشدارهای سازمان بازرسی توجهی نمی شود که امیدواریم با گسترش تعاملات ، دستگاهها پیشنهادات سازمان را جدی تر بگیرند.

نیازی ، به ماده 10 قانون سازمان بازرسی کل کشور که بر اساس آن دستگاهها موظف شده اند تا پیشنهادات سازمان را اجرایی کنند اشاره کرد و افزود: در صورتیکه دستگاهها به پیشنهادات ارائه شده توجهی نکنند، سازمان بازرسی کل کشور حق تعقیب دارد اما بنا داریم از طریق تعامل، دستگاهها را مجاب به توجه به هشدارها و پیشنهادات سازمان نماییم.