زاهدان- رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: انتخاب درست در انتخابات ۱۱ اسفند با بهره گیری از قرآن، روایات و فرامین امامین انقلاب امکان پذیر است.

ابوالفضل توسلی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: باید بدانیم در انتخابات، به دنبال چه موضوع و هدفی هستیم، تمام تلاش مسؤولان و متولیان بر این است تا ایرانی آباد و پیشرفته داشته باشیم و به نهایت هدف خود یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی دست یابیم که لازمه آن وجود مدیران اصلح و کارآمد است.

وی ادامه داد» برای انتخاب مدیران اصلح و کارآمد نیازمند انتخابی درست هستیم در این زمینه باید از چراغ راه مسلمانان یعنی قرآن، روایات ائمه و امامین انقلاب بهره‌گیری کرد تا با شناخت معیارهای اصلح تحقیق و تفحص افراد کارآمد را بشناسیم.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: مؤمن بودن، تقوا، خداشناسی، داشتن نگاه توحیدی، کار برای رضای خدا، خدمت به خلق مردم برای آبادانی کشور، عدالت خواهی، فساد ستیزی، داشتن تفکر انقلابی و جهادی، روحیه امید بخشی و ایده آفرین، جوان گرایی، مردمی بودن و دور از اشرافیت از شاخص‌های انتخاب اصلح به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: باید به فرهنگی برسیم که از قومیت‌ها گذر کرده و به اصلح‌ها دست یابیم، چرا که انتخابات یک موهبت در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که توسط امام راحل (ره) ایجاد و بر جمهوریت و اسلامیت در آن تاکید شده، یعنی مردم سالاری دینی حقی است که به مردم داده شده تا در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند.

وی بیان کرد: در این خصوص، گاهی اوقات دشمنان بر روی انتخابات اصلح مانور می‌دهند، در حالی که مدیران ناکارآمد را مردم انتخاب می‌کنند، القای ناامیدی و واژه مدیران ناکارآمد کلید واژه‌های دشمن برای کاهش حضور مردم در عرصه انتخابات است که می‌طلبد مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی شرایط تغییر مدیر ناکارآمد را فراهم کرده و فرهنگ انتخاب اصلح را ترویج دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان افزود: شناختن و تشخیص وعده دروغ مهم هست، وعده بزرگ با وعده دروغ فرق دارد، وعده دروغ نباید وجود داشته باشد چرا که بازی در پازل دشمنان است.

وی گفت: باید وظایف نماینده را بدانیم تا بین وعده بزرگ و دروغ تفاوت قائل شویم، کاندیداها به جای ارائه وعده‌های غیر عملی باید برنامه و ایده داشته باشند.

توسلی، گفت: این نکته امام راحل (ره) که میزان رأی ملت است پر مفهوم بوده، جمهوریت و مردم سالاری یعنی مردم خود در سرنوشتشان اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید امام نظام را به رأی گذاشت، در کجای عالم نظام یک کشور به رأی گذاشته می‌شود، اگر این نکته را درک کنیم می‌توانیم به مفاهیم و مطالب بیشتری دست یابیم، این‌ها باید برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر حکومت، قانون اساسی هم به رأی مردم گذاشته شد، از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۴۴ سال می‌گذرد و بیش از ۴۰ انتخابات در کشور انجام شده در همه آنها مردم سالاری دینی ملاک بوده است.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی هست، یعنی هدایت الهی و دیگری اراده مردم، بنابراین میزان رأی ملت است یعنی تجلی اراده مردم در نظارت بر حاکمیت، یعنی مفهوم واقعی حکومت مردم به مردم، یعنی تقویت روند مردمی ماندن نظام سیاسی و کاهش فاصله مردم با حکومت و سیاست‌های حکومت، همچنین سرمایه‌های اجتماعی نظام را تثبیت و از همه مهمتر دشمن شناسی را تقویت می‌کند.

وی در پایان گفت: با نظام مردم سالاری دینی دشمنان را مأیوس و پشیمان می‌کنیم و دسیسه دشمنان را در نطفه خفه خواهیم کرد.