وزارت دفاع سوریه با محکوم کردن تجاوز هوایی اشغالگران آمریکایی علیه این کشور این اقدام را همسو با هدف احیای تشکیلات تروریستی داعش در عراق و سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد امروز اشغالگران آمریکایی در تجاوزی آشکار یک حمله هوایی علیه تعدادی از منطقه‌های بخش شرقی سوریه و در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوز اشغالگران آمریکایی باعث شهادت تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان و زخمی شدن تعدادی دیگر در کنار وارد آمدن خسارت‌های گسترده به اموال عمومی شد.

در این بیانیه تاکید شده است: منطقه‌ای که شاهد حمله‌های آمریکایی‌ها در شرق سوریه بود همان منطقه‌ای است که ارتش سوریه با عناصر باقی مانده داعش در حال درگیری و نبرد است. همین مساله نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با این تشکیلات تروریستی هم پیمان بوده و برای احیای آن در سوریه و عراق از طریق راه‌های کثیف تلاش می‌کنند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این تجاوز بامدادی اشغالگران آمریکایی قابل توجیه نبوده و برای تضعیف توان ارتش سوریه و همپیمانان آن در زمینه مبارزه با تروریسم صورت گرفته است. این در حالی است که ارتش سوریه توانسته گروهک‌های تروریستی مختلف را در طول سال‌های گذشته شکست دهد و در مسیر دفاع از خاک این کشور بدون توجه به حامیان این تروریست‌ها قدم بردارد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: اشغال شدن بخش‌هایی از خاک سوریه توسط عناصر آمریکایی نمی‌تواند ادامه پیدا کند و فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر تداوم جنگ علیه تروریسم تا نابودی کامل آن و آزادسازی سراسر خاک سوریه تاکید دارد.

گفتنی است که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز حمله‌هایی را به مواضع کشورهای عراق و سوریه انجام داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد: در حمله به این مواضع از چندین هواپیما از حمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کرده‌اند استفاده شده است.