اردبیل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تمام مدارسی که مجری طرح دادرس هستند به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری امدادرسانی مجهز می شوند.

حمید قویدل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح دادرس به همت مربیان پرتلاش این جمعیت در ۱۳۷ مدرسه استان اردبیل در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: مباحث مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب های بافت نرم اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری از سرفصل های آموزشی این طرح بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هدف از اجرای این طرح در مدارس آشنایی دانش آموزان با مباحث امدادی و کاربرد آن ها در زمان حوادث است.

وی افزود: هلال احمر برای این قبیل آموزش ها برنامه ریزی کرده و از مهد کودک تا بزرگسالان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا همه مدارس مجری طرح را به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری امدادرسانی مجهز کنیم.

قویدل با اشاره به اهمیت یادگیری دوره‌های امداد و نجات اظهار کرد: زمان طلایی برای نجات افراد، ۱۵ دقیقه است بنابراین اگر افراد و نزدیکان حادثه دیده اطلاعات لازم را برای امدادرسانی داشته باشند، می‌توانند کمک شایانی برای نجات فرد حادثه دیده داشته باشند.