تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

یزد- مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و دانشگاهیان دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما در سرزمینی چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که سالیان سال، حکومت شاهنشاهی و جور و ستم بر آن حاکم بود که به همت مردم و امام امت حکومت شاهنشاهی سرنگون شد.

علی‌اکبر عزیزی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، هدف امام تشکیل حکومت اسلامی بود و به پشتیبانی این ملت حکومت تشکیل شد. حکومت اسلامی تشکیل دادیم تا زمینه ظهور را فراهم کنیم. برای این حکومت خون‌های زیادی ریخته شده و جوان‌های زیادی تقدیم شده است.

وی با مقایسه دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب گفت: در بسیاری از حوزه‌های مختلف ما قبل از انقلاب اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم اما هم‌اکنون با توانمندی که جوانان و دانشمندان ما از خود نشان دادند در بسیاری از زمینه‌ها مثل پزشکی، نظامی، هوافضا، ورزشی، کشاورزی، تولیدات علمی، ساخت زیردریایی، چرخه سوخت هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، فناوری لیزر، پیوند مغز و استخوان، شبیه‌سازی و … جزء رتبه‌های برتر در دنیا هستیم.

عزیزی تصریح کرد: برای این دستاوردهای ارزشمند زحمات زیادی کشیده شده است. این مسیری که کشور طی کرده است راه برگشتی ندارد چون مسیر اسلام است.

وی با بیان اینکه ملت ما ملت صبوری است گفت: کشور ما از سال ۵۸ تا کنون مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است و مردم ما بسیار بر این سختیها و مشکلات صبر داشته‌اند و این دستاوردها با وجود تمام این تحریم‌ها توسط همین ملت به دست آمده است.

عزیزی با اشاره به برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه گفت: کشور ما موقعیت حساس و مهمی را در پیش رو دارد. طبق منویات مقام معظم رهبری مجلس ضعیف به ضرر کشور است پس باید مشارکت حداکثری صورت گیرد. زبان سخنوری اعضای هیات علمی و دانشجویان می‌تواند در بحث جهاد تبیین و شناساندن دستاوردها به نسل بعد از انقلاب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بسیار موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: شرایط حضور حداکثری مهیا است. ما باید برای پشتیبانی از نظام در عرصه‌های مختلف شرکت داشته باشیم تا مدیون خون شهدا نشویم.

دشمن هرگز چشم پیشرفت کشور ما را نداشته است

رییس دانشگاه یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ما بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی کسب کرده‌ایم و به شهادت رساندن دانشمندان ما توسط دشمنان، نشان از این است که دشمن همواره چشم دیدن پیشرفت ما را نداشته است.

عباس کلانتری با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب باید به خوبی برای جوانان تبیین شود گفت: عزتی که هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل وجود برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی است. کشور در هیچ مقطع زمانی، اقتدار کنونی را نداشته است که همه ما باید به آن افتخار کنیم.

پس از این مراسم مسؤولان و دانشگاهیان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.