کرج- نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت طرح تفصیلی شهر در آگاهی از اطلاعات شهری گفت: این طرح باید با نگاه فنی و تخصصی تدوین شود.

علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تذکر در خصوص طرح تفصیلی آتی شهر کرج به مدیریت شهری عنوان کرد: قرارداد این طرح از سال ۹۳ شروع شده و با گذشت بیش از ۹ سال با توجه به حضور، پیگیری و مساعدت اعضای شورا قرار بود اواخر سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری نسبت به تهیه و تدوین طرح تفصیلی افزود: به دلیل نبود نگاه فنی و دقیق، عدم اطلاع از وضعیت و نیاز شهر و عدم به روزرسانی اطلاعات شهری و جمعیتی، طرح تفصیلی شهر با خوش خیالی برای افق ۱۴۰۴ در دست اقدام است در صورتی که باید با نگاه فنی و تخصصی تدوین شود.

وی گفت: هشدار مغایرت‌های اساسی و ایرادات فنی از سوی اداره کل راه و شهرسازی البرز داده شده اما همچنان به روزرسانی از حیث اطلاعات وضع موجود، بلاتکلیفی تدقیق مرز شهرستان‌های کرج و فردیس، عدم تصمیم گیری مناسب برای اراضی بزرگ موجود در شهر و عدم تبعیت از بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در طرح فعلی مشاهده می‌شود که مدیریت شهری باید توجه بیشتری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: ساده انگاری حذف میان گذر جنوبی و عدم پیش بینی برخی طرح‌های در حال اجرا، در طرح تفصیلی جدید برای یک کار فنی غیرقابل باور است.