شهرکرد-مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی شامل فرودگاهی، جاده‌ای، تحقیقات کشاورزی، اقلیم‌شناسی، باران‌سنجی و پایش اطلاعات هواشناسی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران چراغ‌پور صبح دوشنبه در نشست خبری مدیران عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هواشناسی در حفظ جان و مال مردم ایفای نقش می‌کند.

وی پایش اطلاعات جوی، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، اطلاع‌رسانی به مردم و افرادی که به دنبال انجام اقدامات اقتصادی هستند و… را از اهم فعالیت‌های هواشناسی دانست و عنوان داشت: اطلاعیه‌های هواشناسی به‌صورت صدور هشدار زرد به معنای آگاهی، هشدار نارنجی به معنای آمادگی و هشدار قرمز به معنای اقدام جدی صادر می‌شود و در اختیار مردم و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۶۰ ایستگاه هواشناسی شامل ایستگاه‌های فرودگاهی، جاده‌ای، تحقیقات کشاورزی، اقلیم‌شناسی، باران‌سنجی و پایش اطلاعات هواشناسی در این استان خبر داد و بیان داشت: در دولت سیزدهم ایستگاه هواشناسی لردگان به ایستگاه خودکار تبدیل شده است، همچنین در این مدت چهار ایستگاه اقلیم‌شناسی و دو ایستگاه باران‌سنجی نیز خودکار شده است.

چراغ‌پور خاطرنشان کرد: برنامه داریم کلیه ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی، خودکار شود.

وی گفت: از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور اعتباری به هواشناسی تعلق نگرفت اما از سفر دوم ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت.