اهواز- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب رسانه کنشگران، پیشتازان و پیش قراولان جبهه فکری و فرهنگی کشور هستند وهرچه بیشتر توانمند شوند، حوزه‌های مختلف توسعه در کشور توانمندتر می‌شود.

محمد حسین ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توفیق داشتم با برگزاری کارگاه سواد رسانه، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خدمت اصحاب رسانه این استان باشم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به نظر بنده کارگاه سواد رسانه که در امتداد کارگاه‌های مهارت افزایی و توانمندسازی اصحاب رسانه خوزستان برگزار شد، یک کارگاه جامع و پویا، با مشارکت خوب شرکت کنندگان بود. در این کارگاه مباحث اساسی سواد رسانه و تکنیک‌های اقناع سازی مرور شد.

وی اضافه کرد: مثال‌های جدید که با مسائل نو به نو حوزه‌های مرتبط با سواد رسانه و مسائل اجتماعی ارتباط پیوسته‌ای داشت در این کارگاه مطرح شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به تناسب اقتضاهای بحث و حضور مخاطبان فعال، با تجربه و متخصص در این حوزه، کارگاه پویا بود و مباحث به صورت مستمر در یک فضای تعاملی و گفت‌وگویی پیش رفت؛ امیدوار هستم این کارگاه و نظایر آن به ارتقای سواد رسانه، سواد فرهنگی و ظرفیت‌های جدی که در خوزستان و دیگر استان‌ها داریم، کمک کند.

ظریفیان ادامه داد: اصحاب رسانه کنشگران، پیشتازان و پیش قراولان جبهه فکری و فرهنگی کشور هستند و هرچه بیشتر توانمند شوند، حوزه‌های مختلف توسعه در کشور توانمندتر خواهد شد.

وی در خصوص ظرفیت رسانه‌های خوزستان عنوان کرد: ظرفیت شناسی رسانه‌های استان نیازمند یک دریافت دقیق و پیمایش علمی دارد اما با شناختی که بنده از گذشته نسبت به رسانه‌های خوزستان دارم و مباحث خوبی که در کارگاه سواد رسانه اتفاق افتاد، بنظرم ظرفیت رسانه خوزستان خوب است و این استعداد، یک استعداد قابل اعتنا است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اقلیم خوزستان، اتفاق‌هایی که برای این استان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رخ داده و ظرفیت‌های متنوع و قوی استان در بخش‌های مختلف، انتظار می‌رود یک نظام رسانه‌ای جامع‌تر و فعال‌تر در خوزستان داشته باشیم که ظرفیت آن وجود دارد؛ البته بخشی از آن نیز اکنون بالفعل شده است.