بوشهر- همزمان با ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب، کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای آبطویل پس از بازطراحی و تعمیرات اساسی بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر عصر سه شنبه در این آئین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر، با اشاره به پروژه‌های کتابخانه ای که امسال در شهرستان بوشهر به بهره برداری رسید، اظهار کرد: امسال کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی شهر بوشهر افتتاح و کتابخانه روستای آبطویل نیز پس از کتابخانه های چغادک و چاهکوتاه، سومین کتابخانه در سطح شهرستان بوشهر است که بازطراحی شده است.

حیدر راهب افزود: برای بازطراحی کتابخانه شهید باهنر آبطویل، ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در بازطراحی کتابخانه ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می‌شود و هم اکنون در کتابخانه هایی که بازطراحی انجام گرفته بخاطر زیبایی و جلوه‌های بصری که ایجاد شده، استقبال علاقمندان به خصوص قشر کودک و نوجوان نسبت به قبل از آن بسیار بیشتر شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بوشهر نیز با تأکید بر اینکه کتابخانه ها باید به یک مرکز فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد: از مسؤولان و مردم این روستا تقاضا دارم که در جهت احیای این کتابخانه تلاش کنند و با توجه به پتانسیلی که در روستای آبطویل وجود دارد، این کتابخانه به یک مرکز فرهنگی و علمی فعال تبدیل شود.

مهدی عابدی افزود: با توجه به تهاجمات گسترده فرهنگی، هر چقدر ما در بحث فرهنگ و هنر هزینه کنیم در آینده تأثیرات مثبت آن را خواهیم دید.

در پایان این آئین، از طیبه خمیسی مسئول کتابخانه عمومی شهید باهنر، ایوب بهروزی دهیار و حیدر بهروزی رئیس شورای اسلامی روستای آبطویل و سایر دست اندرکاران بازطراحی و تعمیر این کتابخانه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد. تصاویر

کتابخانه عمومی شهید باهنر آبطویل که در سال ۱۳۷۴ با زیربنای ۱۵۰ متر مربع ساخته شد و هم اکنون نیز دارای بیش از ۱۴ هزار نسخه و ۷۰۰ عضو می‌باشد، مهر ماه امسال کلنگ بازطراحی و تعمیرات آن زده شد که طی پنج ماه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال آماده و بازگشایی شد و هم اکنون دارای بخش‌های مختلف شامل مخزن، دفاع مقدس، بوشهر شناسی، نشریات، کمک آموزشی، مرجع، سالن مطالعه، بخش ویژه کودک و نوجوان آماده ارائه خدمات به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.