اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: رویکرد دستگاه قضایی بر این است که هیج واحد تولیدی نباید تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جهانگیر صبح چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی استان مرکزی، اظهار کرد: مشروعیت نظام در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با وجود ولایت محقق می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تقویت و توسعه ارتباطات اقتصادی و اجتماعی مورد توجه است از این رو مقوله امنیت دارای اهمیت ویژه است که این مهم در دولت سیزدهم مدنظر است.

جهانگیری گفت: ارتباط و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: علی رغم ظرفیت‌های فرهنگی که در کشور وجود دارد اما در حوزه فرهنگ سازی عقب هستیم و این در حالی است که سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

جهانگیر ادامه داد: برنامه ریزی دشمن سوق دادن فرهنگ اسلامی و دینی به سمت فرهنگ توحش است که این راهبرد خطرات بزرگی به هویت جامعه وارد می‌کند.

وی گفت: فرهنگ توحش فرهنگی است که در آن ارزش‌ها باید نفی شود و فرد تحت اجبار خلاف واقع قرار می‌گیرد.

جهانگیر ادامه داد: لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی تغییر در نگرش‌ها است و برای تحقق این مهم علاوه بر دستگاه‌های قضائی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت مردم نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی به واسطه دیدگاه امام راحل موفق شده قضاوت اسلامی را در جامعه محقق کند، گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی تا حدودی توانسته نسل امروز از واقعیت دور کند تا جایی که آنها را از خانواده دور کرده و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر مشارکت مردم در انتخابات گفت: اصل مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است و امام راحل این نظام را مبتنی برای آرا ملت بنا نهادند این مهم باید از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیری افزود: حضور و مشارکت مردم می‌تواند نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

وی گفت: مردم همواره با حضور به موقع خود در صحنه دشمن را شکست داده‌اند و امیدواریم با برگزاری شکوهمند انتخابات شاهد حماسه‌ای بزرگ باشیم.

جهانگیری رفع مسائل اقتصادی و اجتماعی در اولویت اقدامات دولت است و در همین راستا تاکید دستگاه قضا است که فعالیت هیچ واحد تولیدی و صنعتی متوقف نشود.

وی ادامه داد: یکی از عناصر مهم در تصادفات عوامل بشری است که نیاز است همگان در این راستا به مسوؤلیت خود عمل کنند.