کارشناس و پیشکسوت فوتبال معتقد است با توجه به شرایط و ساختار حاکم بر فوتبال ایران، صعود به این مرحله از جام ملت های آسیا کار بزرگی است و سرمربی تیم ملی باید نسبت به نتایج تیم پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۲ از قطر شکست خورد و از راهیابی به دیدار نهایی باز ماند.

بهزاد داداش زاده کارشناس و پیشکسوت فوتبال در خصوص این دیدار در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ما چیزی به تیم ملی نداده بودیم که اکنون خواستار اتفاق بزرگی باشیم. تا همین‌جا کار بزرگی کردیم و این شکست در هر یک از ۵ دیدار اخیر ما ممکن بود اتفاق بی‌افتد. ممکن بود برابر سوریه و یا ژاپن حذف شویم و در شرایط کنونی هم امیر قلعه نویی تنها کسی است که باید پاسخگو باشد. بهتر بود در این دیدار به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زدیم و این تغییرات زیاد به تیم آسیب زد. طارمی عملکرد بدی در این دیدار داشت و اگر در نیمه دوم به زمین می‌آمد کمک بیشتری به تیم می‌کرد.

وی ادامه داد: باید از هم اکنون به فکر اصلاح ساختارهای فوتبال باشیم. با پاداشی که از این مسابقات به تیم رسیده است فوتبال را اصلاح کنند و به فوتبال پایه رسیدگی شود. این کادر فنی باید حفظ شود و از فردای این بازی‌ها برای جام جهانی برنامه ریزی کنیم و همه به فکر پول و منافع مادی نباشند. به هر حال نباید فراموش کرد که مربی ایرانی ما را به جمع ۴ تیم برتر آسیا رساند. باید بپذیریم که فوتبال قطر ساختار بهتری نسبت به ما دارد و ما در ایران هنوز در مسائل مقدماتی مانند ورزشگاه و VAR و سقف قرارداد گیر کرده ایم.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص حواشی پیش آمده پیش از این بازی در خصوص داور و مسایل داوری گفت: ما حواشی را ایجاد کردیم و آن‌ها هم حاشیه را با حاشیه جواب دادند. داور در این دیدار اشتباه خاصی نداشت. هرچند معتقدم که این داور برای این بازی گزینه مناسبی نبود و ترمز تیم ما را کشید.

وی در پایان گفت: صحبت‌های کارشناسی که در جاهای مختلف مانند برخی برنامه‌های تلویزیونی انجام شد نتوانست کمکی به تیم کند و بیشتر نمایش بود. همه کارشناس شده اند و هر کسی در هر جایی شروع به صحبت می‌کند. معتقدم باید نگاه به تیم ملی نگاه مثبتی باشد و از مربی ایرانی حمایت کنیم. ساختار فوتبال درست شود و به فوتبال پایه بها بدهیم. با این شرایط و بضاعتی که در حال حاضر از لحاظ زیرساختی داریم اگر به فینال صعود می‌کردیم خیانت به آسیا بود.