تایباد- امام جمعه تایباد با بیان اینکه از کارگری تنهای مردم تایباد در منطقه آزاد رضایت ندارم، گفت: باید همه مردم از همه مزایای منطقه آزاد بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام نبی توکلی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهرستان تایباد با بیان اینکه از کارگری تنهای مردم تایباد در منطقه آزاد رضایت ندارم، اظهار کرد: باید همه مردم از همه مزایای منطقه آزاد بهره مند شوند و فرماندار و شورای شهرستان نحوه این موضوع را بررسی کنند.

امام جمعه تایباد با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری دوغارون گفت: تصویب این منطقه برای انتفاع مردم تایباد در اولویت اول است، باید تایبادی‌ها از تمام مزایای این منطقه استفاده کنند، حدود ۸ هزار هکتار زمین برای این منطقه در نظر گرفته شده است و قطعاً سرمایه گذاران غیربومی بزودی به این منطقه خواهند آمد اما ما تایبادی‌ها همچنان در غفلت هستیم.

وی افزود: برای ورود به این پروسه لازم است که یک شرکت تعاونی که کل مردم شهرستان تایباد را نمایندگی کند، اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کند تا مردم استفاده صحیحی از منطقه داشته باشد، ما به فقط کارگری معمولی در منطقه آزاد رضایت نداریم، تایبادی‌هایی که اهل سرمایه گذاری هستند از همین الان دست به کار شوند و کار را آغاز کنند که فردا دیر است.

توکلی تاکید کرد: از فرماندار شهرستان و شورای شهر و شهرستان می‌خواهیم در خصوص بررسی نحوه انتفاع کل مردم از کل ظرفیت‌های مرز ورود کنند و موضوع سرمایه گذاری کلی مردم را به نحوی مدیریت کنند که همه مردم از مزایای منطقه آزاد، هم بحث کار و کارگری و هم بحث سرمایه گذاری و اقتصاد انتفاع داشته باشند.