رییس جمهور سابق آمریکا با اشاره به تصمیم بازپرس ویژه مبنی بر عدم پیگرد قانونی رییس جمهور کنونی این کشور در پرونده سوءمدیریت اسناد محرمانه، دادستانی آمریکا را به استاندارد دوگانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از تصمیم بازپرس ویژه رسیدگی به اتهامات جو بایدن، رییس جمهور کنونی این کشور در پرونده سوءمدیریت اسناد محرمانه مبنی بر عدم پیگرد وی، گفت که اگر چنین تصمیمی درباره بایدن اتخاذ شده است، در پرونده اتهامات مشابه او نیز باید تصمیمی مشابه اتخاذ شود.

ترامپ در گردهمایی حامیانش در شهر هریسبورگ ایالت پنسیلوانیا گفت: ببینید، اگر آنها نمی‌خواهند او را متهم کنند، به خودشان مربوط است اما این تصمیم چیزی جز پیگرد گزینشی رقیب سیاسی بایدن یعنی «من» نیست.

وی با اشاره به اینکه او بیشتر از بایدن با ماموران فدرال همکاری کرده است، اضافه کرد: تخلفات بایدن جدی‌تر از تخلفات من است زیرا بایدن در زمان ارتکاب این تخلفات، رییس جمهور نبوده است.

رابرت هور، بازپرس ویژه تحقیقات مرتبط با سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده از سوی بایدن، در گزارش خود اعلام کرد که تصمیم ندارد بایدن را بابت این اتهامات تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ترامپ در پرونده مرتبط با نگهداری اسناد محرمانه پس از ترک کاخ سفید و خودداری از بازگرداندن آنها، با ۴۰ فقره اتهام کیفری روبه‌روست.

ترامپ افزود: آنها مذبوحانه در تلاشند تا افتضاحی که بایدن درباره اسناد بالا آورده را با این جمله که «اما پرونده ترامپ سنگین‌تر است» توجیه کنند؛ نه، نه، نه اینطور نیست. پرونده ترامپ در مقایسه با بایدن خیلی سبک است.

وی در ادامه به اظهارات بازپرس ویژه که حافظه بایدن را زیر سوال برده بود، اشاره کرد و گفت که بایدن در برهه‌ای اسناد محرمانه را سوءمدیریت کرده بود که در مقایسه با شرایط فعلی‌اش، از لحاظ روانی در شرایط به مراتب بهتری قرار داشت.