رشت- بازیگر تئاتر و تلویزیون با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنری و فرهنگی رشت گفت: بسترهای تولید آثار هنری و فرهنگی در رشت فراهم شود.

سعید نعمتی بازیگر تئاتر و تلویزیون در حاشیه اکران فیلم‌های جشنواره فجر در رشت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر رویداد بزرگ فرهنگی و هنری که توأم با نبوغ و دستاوردهای بزرگ است.

وی با انتقاد از محدودیت اکران فیلم در استان‌ها و شهرستان‌ها افزود: تبعیض در تعداد اکران فیلم بین پایتخت و سایر استان‌ها و شهرستان‌ها آزاردهنده است.

این بازیگر مطرح استان گیلان با بیان اینکه کیفیت جشنواره فجر شیب نزولی داشته است، گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر در رشت نسبت به گذشته افت قابل توجهی داشته است‌.

نعمتی با اشاره به استقبال ضعیف از جشنواره فیلم فجر در رشت اضافه کرد: کیفیت ضعیف محتوایی آثار جشنواره فیلم فجر مخاطب زدا شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع و کیفیت فیلم جشنواره فجر امسال بسیار ضعیف بود، افزود: جای خالی فیلم‌هایی چون موقعیت مهدی و ماجرای نیم روز در جشنواره فجر امسال محسوس بود و اکثر فیلم‌ها از نظر محتوایی نتوانستند رضایت مخاطب را جلب کنند.

این بازیگر گیلانی با بیان اینکه رشت شهر تمدن و فرهنگ و هنر است، گفت: از داشته‌های رشت فقط در حرف و کلام جاری می‌شود و در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد.

نعمتی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنری و فرهنگی رشت بیان کرد: بسترهای تولید آثار هنری و فرهنگی در رشت فراهم شود.