سخنگوی هلال احمر نوار غزه از گسترش بیماری‌های واگیر در شهر رفح به دلیل نبود امکانات و خدمات پزشکی و بهداشتی لازم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی هلال احمر غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: ما با تمام امکانات و نیروهای موجود و در میان حمله‌های اشغالگران صهیونیست علیه کادر درمانی و نبود تجهیزات لازم همچنان به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: شهر رفح شاهد انبوه گسترده ای از آوارگان فلسطینی بوده و خدمات بهداشتی کافی در این منطقه وجود ندارد.

سخنگوی هلال احمر غزه بیان کرد: ما شاهد گسترش بیماری‌های واگیر در شهر رفح به دلیل نبود زیرساخت‌های بهداشتی لازم و خدمات پزشکی مورد نیاز هستیم.

پیشتر یونس الخطیب، رییس هلال احمر فلسطین اعلام کرده بود: اوضاع تغذیه ساکنان نوار غزه در سایه کمبود دارو و گسترش بیماری‌ها در این باریکه بسیار وخیم است.

وی اضافه کرد: در سایه تشدید این اوضاع وخیم، اشغالگران صهیونیست از قصد و نیت خود برای اجرای یک عملیات نظامی جدید در رفح سخن می‌گویند.

رییس هلال احمر فلسطین تصریح کرد: هرگونه اقدامی از سوی اشغالگران صهیونیست علیه رفح به مثابه جنایت جدیدی است که آن‌ها تلاش می‌کنند علیه آوارگان فلسطینی و ساکنان نوار غزه انجام دهند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرده بود که اشغالگران صهیونیست همچنان به جنایت‌های خود علیه بیمارستان «امل» خان‌یونس وابسته به این سازمان ادامه می‌دهند.