اردبیل- اردبیلی ها با اشتیاق خاص خود را برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند آماده می کنند و شمارش معکوس در این استان برای عزت آفرینی دوباره و خلق شکوهی جدید آغاز شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – عادله جوادزاده؛ در حالی که تنها ۱۸ روز برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده اردبیلی‌ها با حضور در محافل و مجالس انتخاباتی و حضور در برنامه‌های اجرا شده توسط کاندیداها شور و اشتیاق خود را برای حضور در این ماراتن نشان داده و امروز شاهد آغاز شمارش معکوس برای عزت آفرینی دوباره از سوی اردبیلی‌ها هستیم.

گرچه کشورمان در طول سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … را از سر گذرانده اما همواره مردم بوده‌اند که به عنوان یار ثابت نظام پشت کشور و مصالح آن را خالی نکرده و این بار نیز به نظر می‌رسد اردبیل آبستن شکوهی دوباره برای سربلندی است.

عزت کشورم را در محک معامله نمی‌گذارم

با حضور در مرکز شهر و گفتگو با شهروندان این شور و اشتیاق برای حضور در پای صندوق‌های رأی را بیش از پیش می‌توان درک کرد و جالب اینکه جوانان و نوجوانان رأی اولی اولی تر از هر قشری خود را برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده می‌کنند.

یکی از این نوجوانان به خبرنگار مهر، می‌گوید: ما برای رسیدن ایران به قله‌های عظیم پیشرفت راه طولانی در پیش داریم و ما نوجوانان پایه‌های اصلی این ترقی هستیم.

میثم که دانش آموز سوم دبیرستان است همچنین افزود: من عزت کشورم را با هیچ مطاعی معامله نمی‌کنم و گرچه امروز شبکه‌های متعدد تلویزیونی غرب و فضای مجازی سعی دارند با بهانه‌های واهی ما را از تعیین سرنوشت خود منصرف کنند اما من اعلام می‌کنم عزت کشورم با هیچ ارزش دیگری قابل معامله نیست.

من حافظ «ایران بانو» هستیم

یک بانوی اردبیلی با اشاره به اینکه دفاع از کشور و خاک سرزمینی برای هر فرد مسلمان واجب است، اظهار کرد: حضور در پای صندوق‌های رأی مصداق بارز دفاع از کشور است.

حدیثه خاطرنشان کرد: من حضور در انتخابات را عمل به تکلیف انسانی می دانم چرا که مام وطن همه ما را در دامن خود پرورش داده و ما باید حافظ «ایران بانو» باشیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات صحنه آزاداندیشی مردم ایران است، افزود: برخلاف تبلیغات دشمنان در آن سوی مرزها من انتخابات را نقطه بارز تصمیم گیری فردی برای سرنوشت خودم در کشور می دانم و این آزادی عمل و بیان برای ما ارزشی ویژه دارد.

۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی پذیرای اردبیلی‌ها

استان اردبیل در پنج حوزه انتخابیه «اردبیل، نیر، نمین و سرعین»، «خلخال و کوثر»، «گرمی و انگوت»، «مشگین شهر» و «پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز» خود را برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند آماده می‌کنند و به گفته رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در این استان ۳۷ نفر برای کسب هر کرسی مجلس با هم رقابت می‌کنند.

همچنین در ۱۱ اسفند در استان اردبیل یک هزار و ۳۸۳ صندوق رأی آرای مردم این استان را در ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی جمع آوری می‌کنند تا با ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی بار دیگر مردم سرنوشت ۴ ساله خود را به دست خودشان رقم بزنند.

قهر با صندوق‌های رأی حیله دشمنان است

شهروند میانسال اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مردم را از صندوق‌های رأی دور کند، اظهار کرد: آنها می‌خواهند با تبلیغات مسموم آن را قهر سیاسی مردم با نظام جلوه دهد اما این بار نیز این توطئه‌ها با حضور حماسی مردم در ۱۱ اسفند خنثی می‌شود.

حسین رحیمی با بیان اینکه عدم حضور ما در انتخابات خالی کردن میدان به نفع دشمن است، حضور در انتخابات تعیین سرنوشت مستقیم مردم به دست خودشان است و هیچ انسان عاقلی سرنوشت خود را به دست بیگانه نمی‌سپارد.

وی همچنین گفت: بنده برای حضور در پای صندوق‌های رأی و دعوت از همه در ۱۸ روز باقی مانده به انتخابات کوتاهی نمی‌کنم چرا که این دعوت یک تکلیف شرعی و دفاع از تمامیت کشورمان است.

انتخابات عنصر صیانت از دستاوردهای نظام

برخلاف تصور دشمنان داخلی و خارجی نظام و ایران اسلامی انتخابات در این ۴۵ سال نه تنها تعطیل نشده بلکه در موعد مقرر برگزار و زمینه رشد و بالندگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم را فراهم کرده است.

امروز انتخابات عنصر مطلوب در شناسایی نخبگان جامعه تلقی می‌شود چرا که معتقدیم انتخابات در گردش نخبگان عنصر تأثیرگذار است و توانایی قدرت حضور مردم را در عرصه‌های سرنوشت ساز نمایان می‌کند.

با این ادعا که برخلاف ادعای دشمن در کشور ما انتخابات به معنای واقعی رخ داده و خبری از انتصابات یا قدرت‌نمایی فرد و یا حزب خاصی نیست، مردم با تمام وجود پای صندوق‌های رأی حاضر شده و بهترین وقت، شایسته‌ترین افراد را راهی مجلس و دیگر مناصب می‌کنند.

امروز شیطنت دشمن برای مأیوس کردن ملت و تغییر دیدگاه‌ها را در هدف‌گذاری‌ها ملموس است اما ما باید مسیر انتخابات و انتخاب مردم را ارج بنهیم و سعی کنیم تا ناکارآمدی‌ها را از طریق انتخاب مردم اصلاح و ترمیم کنیم.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۳۰ هزار نفر نیروی مردمی سازماندهی شدند تا با دقت و نظارت آنها انتخابات در بالاترین سطح و مطلوب‌ترین شرایط امنیتی همراه با آرامش و حضور مردم برگزار شود.

تدارک یک‌هزار و ۳۸۳ شعبه اخذ رأی در اردبیل حاکی از افزایش استقبال مردم و واجدین شرایط رأی دهی است و شعب اخذ رأی به گونه‌ای طراحی شده تا مردم به راحتی در انتخابات حضور داشته باشند.

صحنه انتخابات میدان عمل کاندیداها و مسئولان

شهروند دیگر اردبیلی با بیان اینکه مردم انتظاراتی از مسئولان و به ویژه کاندیداها دارند، به خبرنگار مهر گفت: مردم اردبیل با حضور در پای صندوق‌های رأی دین خود را همواره به نظام و کشور ادا کرده‌اند اما در مقابل شایسته است تا مسئولان نیز صدای آنها را شنیده و به مطالبات آنها پاسخی مناسب دهند.

رضا با تاکید بر اینکه هر یک از کاندیداها باید برنامه‌های مناسب اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و … خود را به صورت مستدل برای حضور در مجلس آماده کنند، خاطرنشان کرد: اردبیل نیازمند توسعه و پیشرفت است و هر نامزد انتخاباتی با درک صحیحی از وضعیت اردبیل به میدان بیاید قطعاً پیروز انتخابات خواهد بود.

وی گفت: صحنه انتخابات نباید خالی از حضور مردم باشد چرا که این حاضر نشدن یعنی اجازه می‌دهیم تا بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند و این اصلاً در شأن یک ایرانی آزاد نیست.

این شهروند اردبیلی بیان کرد: در صورت راهیابی هر یک از این کاندیداها به مجلس باید نیازها و خواسته‌های مردم اجابت شود و حق اردبیل از توسعه گرفته شود.

انتخابات اسباب مردم سالاری دینی در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هر چه به روزهای برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم تب و تاب حضور مردم نیز رو به افزایش می‌رود و این را از تحرکات اجتماعی مردم در خیابان‌ها، کوچه‌ها و حضور در محافل انتخاباتی می‌توان دریافت.

انتخابات در کشور همواره به عنوان اسباب مهم مردم سالاری دینی تلقی شده و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان نقطه بارز حریت در جمهوری اسلامی ایران است.

۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ کلاس درس سیاسی برای مردم اردبیل خواهد بود تا باردیگر با عزت آفرینی و شکوهی دوباره به دنیا نشان دهند که «آذربایجان اویاقدی / انقلابا دایاخدی» و این را نه در حرف بلکه در عمل ثابت خواهند کرد.

اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «آذربایجان سر ایران است» اردبیل این سروری و شکوه را همواره برای ایران حفظ کرده و در صحنه انتخابات نیز بر آن صحه خواهد گذاشت.